vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Alarmcentrale zet WhatsApp in als nieuwe ‘hulplijn’

SOS International, een alarmcentrale die wereldwijd  hulp organiseert voor gestrande reizigers en vakantiegangers, heeft goede ervaringen met de inzet van moderne sociale media zoals WhatsApp. Volgens de alarmcentrale maakt social media het verlenen van hulp efficiënter en effectiever.

Dat blijkt uit een proefperiode met deze nieuwe mogelijkheden door SOS International.

Door bijvoorbeeld een foto te app’en van rode dashboardlampjes, een kapotte bumper of stormschade, kunnen de hulpverleners van SOS International beter en sneller beslissen wat voor hulp er geboden moet worden. Door ook een locatie te app’en weet men tot op de meter nauwkeurig waar hulp nodig is.

Snelheid en duidelijkheid bij hulpverzoeken

‘Wat wij al hoopten, blijkt ook te kloppen’, zegt Innovatie Manager Jack van Dooren van SOS-International. ‘De eerste resultaten van onze proef met WhatsApp toont aan dat deze tool bijdraagt om de hulpvraag van onze klant snel helder te krijgen. Dan weten wij wat ons te doen staat.’
Klanten vinden het prettig om te kunnen communiceren via WhatsApp en reageren positief en enthousiast over de nieuwe mogelijkheid. De eenvoud en het gemak worden dan het meest genoemd.

De eerste resultaten van de proef zijn voor SOS-International in ieder geval voldoende reden om de proef de komende periode verder uit te breiden. Zo wordt deze service vanaf de komende vakantie ook beschikbaar in het buitenland. Daarmee kunnen klanten voordelen ervaren als zij zich in een vervelende situatie bevinden.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739