vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Schiphol: recordaantal passagiers in 2011

Duitsland wil aanpassing schengenverdrag Schiphol is tevreden over de resultaten in 2011.

Het aantal bestemmingen en het marktaandeel is toegenomen, de netto-omzet steeg met 98 miljoen euro naar 1.278 miljoen euro met een nettoresultaat van 194 miljoen euro.

Belangrijkste ontwikkelingen:

  • Het aantal passagiers stijgt met 10,0% naar een record van 49,8 miljoen; het netwerk van directe verbindingen is in 2011 uitgebreid met 12 bestemmingen naar 313 mede dankzij AF-KLM;
  • De concurrentiepositie van de Mainport Schiphol is zichtbaar versterkt en het marktaandeel van Schiphol is gegroeid, waarbij Schiphol na Heathrow, CDG-Parijs en Frankfurt weer de op drie na grootste luchthaven van Europa is;
  • Vrachtvolumes hebben uiteindelijk over het hele jaar nog groei laten zien (+0,8%), maar in de laatste 6 maanden van het jaar was sprake van een lichte krimp;
  • Een hoger dan verwacht Aviation-resultaat van naar schatting EUR 15 miljoen dat vooral voortkomt uit een hoger aantal passagiers dan waarvan ten tijde van de consultatie is uitgegaan, wordt terugbetaald aan de luchtvaartmaatschappijen;
  • Het exploitatieresultaat Consumer Products & Services is met meer dan 10% gestegen;
  • Real Estate laat een stabiele ontwikkeling zien en een betere bezettingsgraad; Resultaat regionale velden en internationale activiteiten ontwikkelt zich positief;
  • De in 2009 gestarte organisatieaanpassing is nagenoeg afgerond, waardoor in 2011 het gemiddeld personeelsbestand is afgenomen met 213 fte tot 2.115 fte;
  • Herfinanciering van nominaal EUR 403 miljoen aan obligatieleningen heeft geleid tot een aanmerkelijke verlenging van de gemiddelde looptijd.

Jos Nijhuis, President-directeur Schiphol Group is tevreden. “In deze economisch moeilijke jaren is het extra belangrijk dat Nederland kan bouwen op zijn mainports. Schiphol wil het concurrentievermogen van Nederland helpen versterken. Samen met de airlines verwelkomden we een recordaantal passagiers. Het netwerk van internationale verbindingen breidde uit. Ons marktaandeel in Europa groeide. De punctualiteit ging omhoog. En 93% van onze passagiers vindt ons een goede tot uitstekende luchthaven.

Wel lopen we op drukke dagen tegen de grenzen van onze capaciteit aan. Daarom gaan we in overleg met onze partners onze capaciteit uitbreiden en onze kwaliteit verder verbeteren. Zo kunnen we onze klanten goed blijven bedienen en onze concurrentiepositie op peil houden.”

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739