vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Hotelgast wil gratis Wi-Fi

hotelovernachting

Hotelgast wil gratis Wi-Fi

Reizigers willen tijdens hun hotelverblijf beschikken over dezelfde gemakken als thuis. Dit blijkt uit wereldwijd onderzoek van Hotels.com.

Bovenaan de lijst met meest begeerde gratis hotelvoorzieningen staan Wi-Fi en hapjes en drankjes, met koffie als absolute must. Al het andere wordt beschouwd als extraatje.

Verbonden blijven…gratis

Voor 34 procent van alle wereldwijd ondervraagde reizigers is Wi-Fi de belangrijkste voorziening bij het boeken van een hotel. Ook onder maar liefst 56 procent van de zakelijke reizigers is Wi-Fi de nummer één faciliteit. Gratis Wi-Fi is met 66 procent van de stemmen tevens de service die reizigers het liefst standaard aanwezig zouden zien in alle hotels in 2013.

Bij het boeken van hotels voor zowel zakenreizen als vrijetijdsreizen eindigt gratis Wi-Fi boven kosteloos parkeren en ontbijten, wat aangeeft dat internettoegang een vereiste is voor de hedendaagse reiziger. Meer dan een derde van de ondervraagden wenst ook tijdens vakanties toegang te hebben tot Wi-Fi. Wereldwijd is slechts 11 procent van de reizigers bereid om in hotels te betalen voor Wi-Fi.

Favoriete ‘moderne’ kamervoorzieningen

Technologische gemakken uit eigen huis blijken tot de prioriteiten van reizigers te behoren. Voor 23 procent van de ondervraagden is een geavanceerde koffieautomaat de meest geliefde moderne faciliteit op de hotelkamer. Zogenaamde ‘wired rooms’, waarbij alle technologische snufjes met één enkele afstandsbediening te besturen zijn, volgen met 20 procent van de stemmen. Ook zouden reizigers het felbegeerde gratis Wi-Fi netwerk graag gebruiken via door hotels beschikbaar gestelde tablets, met welkomst- en omgevingsinformatie en opties voor room service (15 procent).

Meest geliefde eenvoudige voorzieningen

Het voorkomen van uitdroging is belangrijk tijdens het reizen. De beschikbaarheid van flesjes water is de favoriete eenvoudige service van 43 procent van de hotelgasten. Alleen reizigers uit Taiwan, Hongkong en Brazilië geven de voorkeur aan gratis opladers.

De weg naar het hart van de hotelgast

Gratis ontbijt is de favoriete (31 procent) niet-technologische service die reizigers wereldwijd standaard willen zien in alle hotels in 2013. Happy hours, wijnproeverijen of andere gelegenheden met gratis hapjes en drankjes behoren tot de favoriete nieuw aangeboden hotelservices van 42 procent van de wereldwijde reizigers. Reizigers noemen gratis hapjes en drankjes als het meest gemiste Uitgebreid uit eigen huis tijdens het reizen. 14 procent van de ondervraagden mist de mogelijkheid om te koken in eigen keuken.

Geliefde en minder geliefde luxe extraatjes

Het high-end fitnesscentrum en/of de spa is de favoriete voorziening van 26 procent van de reizigers, terwijl ook een designbadkamer hoge ogen gooit (21 procent).

Hoewel reizigers graag van luxe genieten, vallen diensten als badkamerbutlers, badmenu’s of een slaapservice minder in de smaak bij de ondervraagden. Als het gaat om ‘buitensporig’ luxe voorzieningen, zou meer dan de helft van de reizigers (54 procent) het liefst kosteloos gebruik maken van een Rolls Royce Phantom. Wat dat betreft geen verrassingen. Een ritje met deze droomauto is geliefder dan een thee sommelier (9 procent), een persoonlijke cocktail shaker (9 procent), een geuren butler (5 procent) en andere bijzondere diensten.

Faciliteiten waarvoor gasten wel extra willen betalen

Hoewel Nederlanders bekend staan om hun voorliefde voor gratis producten, zijn zij bereid om extra te betalen voor bepaalde hotelvoorzieningen. Een kamer met een mooi uitzicht komt met 45 procent van de stemmen het eerst in aanmerking. Andere voorzieningen waarvoor een aanzienlijk deel van de Nederlandse reizigers bereid is in de buidel te tasten, zijn voorkeurskanalen en dvd’s (28 procent) en een kamer met balkon (22 procent).

– Ga je regelmatig op reis? Dan is een doorlopende reisverzekering de meest voordelige optie –

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739