vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Alarmcentrale SOS International is klaar voor het hoogseizoen

Het hoogseizoen betekent topdrukte op de alarmcentrale van SOS International. Om alle hulpvragen op de beste manier af te kunnen handelen, is een goede voorbereiding nodig. Daarom volgen SOS en TAA de trends in de reiswereld op de voet: waar gaan Nederlanders naartoe op vakantie deze zomer en hoe organiseren ze de hulpverlening optimaal?

Verschuiving in vakantiebestemmingen

Alle touroperators zien dezelfde ontwikkeling: de onrust in het Midden-Oosten en de bijbehorende vluchtelingenproblematiek zorgen voor een verschuiving in vakantiebestemmingen. Nederlanders laten Egypte, Turkije en bepaalde Griekse eilanden voor wat ze zijn en kiezen massaal voor vliegvakanties naar Spanje, Portugal en de eilanden van de Balearen. Ook autovakanties naar Frankrijk groeien in populariteit. Dat betekent dat SOS International vanuit deze landen meer hulpvragen kan verwachten en er meer mensen gerepatrieerd moeten worden vanuit bijvoorbeeld Nice, Corsica, Malaga, Faro en Ibiza.

Parasolvluchten organiseren

Omdat de toeristenstroom zich deze zomervakantie toe lijkt te spitsen op bepaalde landen, is de verwachting dat er weinig capaciteit zal zijn op de reguliere vluchten – de kans dat deze overvol zitten is groot. Om mensen toch veilig naar huis te krijgen, voert SOS zogeheten ‘parasolvluchten’ uit in samenwerking met TAA. TAA heeft een vloot van 6 vliegtuigen, waaronder 2 Dornier 328 met ruimte voor 30 passagiers of 6 stretchers en met mogelijkheden voor diverse configuraties, bijvoorbeeld voor patiënten met beenletsel. Allemaal speciaal uitgeruste ambulancevliegtuigen, met aan boord alle benodigde medische voorzieningen en goed getrainde artsen en verpleegkundigen. Met deze toestellen wordt vanaf Innsbruck heel Europa door gevlogen, om gewonde reizigers op te halen en naar huis te brengen.

Vanaf elke bestemming veilig naar huis

Dat TAA met de Dornier 328 meerdere patiënten tegelijk kan vervoeren, is uniek in de wereld van air ambulances. Wie zwaarder gewond is, of wie een infectiegevaar vormt voor andere patiënten, wordt met een kleiner toestel individueel naar Nederland gebracht. Hoeveel hulpvragen er zijn en hoe de vliegroutes eruit zullen zien, blijft moeilijk te voorspellen. De keuze uit verschillende toestellen en de snelheid waarmee deze vluchten ingezet kunnen worden, zorgen ervoor dat SOS naast regulier vervoer via luchtvaart en chartermaatschappijen extra capaciteit en flexibiliteit hebben om mensen te repatriëren in het drukke zomerseizoen. Met alle medische zorg die daarbij nodig is.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739