vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Allianz Global Assistance komt met leesbare polisvoorwaarden

logo-Allianz-Global-Assista Reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance heeft de polisvoorwaarden van haar reis- en annuleringsverzekeringen in een meer begrijpelijke taal herschreven.

Hiermee wil de verzekeraar bewerkstelligen dat haar klanten beter begrijpen wat ze van de verzekeringen kunnen verwachten. Zo heeft Allianz Global Assistance ingewikkelde juridische formuleringen zo veel mogelijk vermeden. Ook is het aantal woorden in de voorwaarden fors teruggebracht.

Inmiddels zijn voor de meest populaire reis- en annuleringsverzekeringen evenals de pechhulpverzekering alle polisvoorwaarden geheel herschreven en voorzien van een nieuw design. Met als resultaat een nog duidelijker voorwaardenpakket per 1 mei.

Naast het herschrijven van de voorwaarden in een meer begrijpelijke taal, zijn de voorwaarden toegankelijker en klantgerichter gemaakt. De voorwaarden zijn voorzien van een nieuwe vormgeving met een groter lettertype en een begeleidende wegwijzer met handige telefoonnummers en tips. Met als resultaat een nog duidelijker voorwaardenpakket.

Toetsing door consumenten

Allianz Global Assistance laat verder weten regelmatig onderzoek te doen om de verzekeringen en de communicatie nog beter aan te laten sluiten bij de wensen van de klanten. De verzekeraar analyseert bijvoorbeeld de feedback die ze ontvangen, maar vragen ook pro-actief aan consumenten of ze de communicatie helder en begrijpelijk vinden. De terugkoppeling uit deze onderzoeken zijn verwerkt in de nieuwe voorwaarden.

Een aantal bestaande productvoorwaarden, die reeds in 2012 door Allianz Global Assistance herschreven zijn, hebben zij recentelijk door een consumentenpanel laten toetsen op duidelijkheid en vindbaarheid. Een handige aanvulling in de Productvoorwaarden is dat je direct ziet wat je kunt doen in geval van een noodsituatie, onder het kopje: How can we help?

Inhoudelijke wijziging: dekking Rechtsbijstand

Allianz Global Assistance heeft het recht op vrije advocaat-keuze verwerkt in de dekking Rechtsbijstand. Dit houdt in dat je er in sommige gevallen voor kunt kiezen om zelf een advocaat te kiezen en geen gebruik te maken van de advocaten van DAS. Je betaalt in dat geval een eigen risico aan DAS. Dit eigen risico bedraagt voor particulieren € 250 en voor zakelijk verzekerden € 500. Voor procedures waarbij verplicht een advocaat nodig is, verandert er niets.

 

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739