vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Consumentenbond start website om klachten te melden

Reizigers naar peru opgepast: toename gele koorts gevallen Consumenten die hun klachten zat zijn en een oplossing willen, kunnen voortaan ook terecht op Klachtenkompas.nl

Op dit online platform van de Consumentenbond kunnen consumenten klachten plaatsen en samen met bedrijven tot oplossingen komen. Inmiddels hebben 125 bedrijven hun medewerking toegezegd aan het platform.

Website voor serieuze klachten

Bart Combée, directeur Consumentenbond: ‘De website is niet bedoeld voor scheldkanonnades, maar voor serieuze klachten. We benaderen bedrijven om mee te werken en verwachten dat Klachtenkompas.nl hen stimuleert tot het snel en naar tevredenheid afhandelen van klachten. Consumenten kunnen op het platform een oordeel geven over de wijze waarop hun klacht is opgelost.

Leden kunnen daarnaast natuurlijk altijd gebruik maken van de diensten van onze afdeling Service & Advies.’ De Consumentenbond zet zich actief voor een structurele verbetering van klachtafhandeling door bedrijven door, onder meer, samenwerking met de Klantenservice Federatie.

Betere klachtenafhandeling

Klachtenkompas.nl is onderdeel van de campagne ‘Klachten Zat? Los het op’ die de Consumentenbond in juli 2011 startte voor betere klachtenafhandeling in Nederland. Tijdens de campagne ontving de Consumentenbond 900 meldingen over goede en slechte klachtafhandeling. Veel klachten gingen over bedrijven die niet reageren op een klacht (19%) of geen bevredigende oplossing bieden (19%). De meeste meldingen betroffen telecomproducten (15,7%).

De Consumentenbond roept bedrijven die nog niet meewerken aan Klachtenkompas.nl op om zich ook aan te melden.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739