Ook de aanwezigheid van wifi op de hotelkamer wordt door een derde als heel belangrijk gekwalificeerd, waardoor het even hoog scoort als het dagelijks verschonen van handdoeken of de aanwezigheid van een parkeerplaats.
Opvallend is dat aan de ene kant de prijs nog steeds heel belangrijk wordt gevonden, terwijl aan de andere kant de beweging van social travelling – waarbij de mening van andere reizigers erg zwaar telt – sterk in opkomst is.
Acht op de tien Nederlanders boekt zijn hotelkamer online. Hierbij wordt een boekingswebsite met diverse hotelaanbiedingen het meest aantrekkelijk gevonden ten opzichte van bijvoorbeeld de website van een reisbureau of het hotel zelf. Slechts 7 procent van de Nederlanders gaat nog naar het reisbureau op de hoek om een hotelkamer vast te leggen.
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.