vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Kinderen in vliegtuig vaak een bron van ergernis

Consumentenbond blij met betere rechten voor luchtvaartpassagiers Het vliegtuig voor de toekomst moet vooral faciliteiten bieden die het geluid en overlast van vliegende families verminderen, zo blijkt uit een onderzoek van Skyscanner onder meer dan 1000 passagiers.

De geavanceerde Boeing 787 Dreamliner biedt passagiers onder andere grotere ramen, LED sfeerverlichting, ruimere toiletten, grotere bagagevakken en schonere lucht, maar het  onderzoek toont aan dat een droomvliegtuig er toch anders uitziet.

Geluids- en overlast werende faciliteiten gewenst

Hoewel met 20% van de stemmen de meest gevraagde voorziening speciale capsule-achtige slaapgedeeltes zijn, kiest 26% voor faciliteiten die het geluid en overlast van vliegende families verminderen: 18% noemt geluidsdichte ruimtes voor kinderen om in te zitten en 8% ziet het liefst speciale stoelen waar kinderen niet tegenaan kunnen schoppen.

Technische snufjes voor Uitgebreid

Maar er zijn ook passagiers die andere wensen hebben. Op nummer vier staan massagestoelen, gevolgd door gratis gebruik van iPads en een doorzichtige vloer. Een speciaal gedeelte voor singles en de mogelijkheid om te kunnen douchen staan op een gedeelde zevende plek, gevolgd door een bioscoop en een cocktailbar.

Kinderen veroorzaken stress

“Als moeder ben ik mij bewust van de stress dat het reizen met kinderen met zich meebrengt. Zowel voor de ouders als voor de kinderen zelf. Ik ben dus ook niet verbaasd dat een geluidsdichte ruimte voor kinderen en stoelen waar kinderen niet tegenaan kunnen schoppen zo hoog hebben gescoord. Dit bevestigt de resultaten van een eerder onderzoek dat kinderen in een vliegtuig vaak een bron van ergernis zijn, zo reageert een woordvoerder van Skyscanner.

“Hoe aantrekkelijk deze mogelijkheden ook klinken, het ziet er helaas niet naar uit dat luchtvaartmaatschappijen deze plannen binnenkort gaan invoeren behalve voor de gelukkigen die businessclass vliegen. Sommige droomvoorzieningen als gratis iPads, bedden, douchemogelijkheid en cocktailbars zijn hier wel beschikbaar. Voor de rest van ons zal het waarschijnlijk bij dromen blijven.’’

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739