KLM-passagiers kunnen wereldwijd hun boekings- en incheckbevestiging, instapkaart en vluchtstatus ook ontvangen via Facebook Messenger. Zo is alle informatie makkelijk op één plek te vinden, zowel thuis en onderweg als op de luchthaven. Klanten kunnen ook direct contact opnemen met het social media-team via Messenger. Een vlucht boeken is nog niet mogelijk.
De service is gisteren uitgerold, en komt de komende dagen en weken steeds breder beschikbaar. KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die deze service aanbiedt via Messenger.
De nieuwe Messenger-dienst is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken via KLM.com en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Messenger. KLM heeft meer dan 15 miljoen fans op Facebook.
De samenwerking is voor beide bedrijven een belangrijke stap. Facebook zet groot in op de ontwikkeling van Messenger en hoopt door samenwerkingen met bedrijven dat mensen meer in de app gaan doen dan alleen chatten met vrienden en foto’s delen. Voor KLM betekent het een extra kanaal om met klanten te chatten en te helpen.
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.