vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408
  • Allianz

Vergelijk

Vergelijk premies, dekkingen en voorwaarden van reisverzekeringen.

lees verder

Bespaar

Lees onze tips om premie op je reisverzekering te besparen.

lees verder

Advies

Waar moet je op letten bij het afsluiten van een reisverzekering?

lees verder

Nederlandse reizigers klagen het meest over slechte accommodatie

De Geschillencommissie Reizen behandelt klachten van consumenten over een reisorganisatie of reisbureau. In het jaarverslag over 2016 staat te lezen dat 40% van de ingediende klachten gaan over de kwaliteit van de accommodatie. 

Vorig jaar werden weliswaar iets meer klachten ingediend dan een jaar eerder (353 in 2016 tegen 326 in 2015), maar er is een dalende lijn te zien in het aantal uitspraken en de door de Geschillencommissie Reizen gegrond verklaarde klachten.

Bij 166 van de 353 ingediende klachten kwam het tot een uitspraak. In 39 procent daarvan werd een klacht geheel of gedeeltelijk gegrond verklaard, 57% werd ongegrond bevonden. De meeste gevallen waarin het niet tot een uitspraak kwam, werden onderling geschikt.

Top 10 klachten van reizigers

In 2016 hadden de meeste klachten van reizigers betrekking op:

  1. Accommodatie (40%).
  2. Vervoer/vervoermiddel, vertrektijd/vertrekpunt (34%).
  3. Begeleiding door hostess of reisleiding (25%).
  4. Mondelinge/schriftelijke informatie (25%).
  5. Het reisprogramma (18%).
  6. Maaltijden (10%).
  7. De omgeving (9%).
  8. Faciliteiten (8%).
  9. Overlast (6%).
  10. Overboeking (5%).

Veel klachten bestonden uit een combinatie van deze onderwerpen. De klachten hadden vooral betrekking op reizen naar:

  1. Spanje (16%)
  2. Turkije (10%)
  3. Griekenland (7%)
  4. de Verenigde Staten (7%)
  5. Egypte (5%).

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *