vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Reizigers in nood kunnen WhatsAppen met het 24/7 BZ contactcenter

Reizigers in nood

Reizigers in nood

Het ministerie van Buitenlandse Zaken is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor Nederlanders in het buitenland. De medewerkers van het 24/7 BZ contactcenter helpen landgenoten als het gaat om paspoorten, reisadviezen of legalisaties, maar ook in geval van nood. Bijvoorbeeld als je in het buitenland beroofd of gearresteerd bent.

Nederlanders die deze zomer in de problemen komen op hun vakantieadres kunnen vanaf dinsdag ook een WhatsApp-bericht sturen naar Buitenlandse Zaken. Na een succesvolle pilot is WhatsApp vanaf volgende week een vast communicatiemiddel van het 24/7 BZ Contact Center met Nederlanders die voor hulp of informatie een beroep doen op het ministerie.

Het 24/7 BZ ContactCenter draait op dit moment op volle sterkte. Het contactcentrum van Buitenlandse Zaken ontvangt jaarlijks ruim een half miljoen telefoontjes en zo’n 150.000 e-mails. In de zomermaanden nemen twee keer zo vaak mensen contact op met het Contactcenter dan op de dagen buiten het zomervakantieseizoen. En vanaf dinsdag staan de medewerkers van het contactcenter Nederlanders dus ook te woord via Whatsapp.

Buitenlandse Zaken streeft ernaar de dienstverlening voor Nederlanders in het buitenland voortdurend te verbeteren en aan te passen aan de wensen van de Nederlander. Zo is dit jaar ook het reisadvies vernieuwd volgens de wens van de gebruiker, om zo de reiziger te helpen zich beter voor te bereiden voor een reis naar het buitenland.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739