vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408
  • Europeesche
  • Unigarant
  • Allianz
  • OOM verzekeringen

Vergelijk

Vergelijk premies, dekkingen en voorwaarden van reisverzekeringen.

lees verder

Bespaar

Lees onze tips om premie op je reisverzekering te besparen.

lees verder

Advies

Waar moet je op letten bij het afsluiten van een reisverzekering?

lees verder

Russen, Engelsen en Chinezen meest irritante vakantiegangers volgens Nederlanders

Nederlanders vinden Russen met afstand de meest irritante toeristen om tegen te komen tijdens de eigen vakantie. Ook Engelse en Chinese toeristen scoren hoog als het om ergernissen tijdens de vakantie gaat. Dat blijkt uit een onderzoek dat deze maand is uitgevoerd door Vakantiedealz.nl onder 1.060 Nederlanders.

Bij alle nationaliteiten die als irritant worden bestempeld tijdens de vakantie, komt een kenmerk iedere keer weer terug, namelijk “luidruchtigheid”. Kennelijk hechten Nederlanders tijdens hun vakantie sterk aan rust. Des te ironischer is het dat ook Nederlandse vakantiegangers in het buitenland geregeld als te luidruchtig worden ervaren…

Gelukkig is niet alles ‘kommer en kwel’, van de ondervraagden geeft maar liefst 33,3% aan zich nooit aan andere vakantiegangers te ergeren. Het meest ‘relaxte’ segment is dat van de 45-54 jarigen. Hier geeft zelfs 38,8% aan zich nooit te ergeren aan andere vakantiegangers.

Russen het meest irritante vakantiegangers

De meest genoemde ergernissen zijn de luidruchtigheid van de Rus, het onbeschofte/asociale gedrag en het mateloze drankgebruik. Zeer vaak komt het voorbeeld voorbij van voordringen bij het buffet, teveel opscheppen en vervolgens het merendeel laten staan. Ook bedjes claimen en agressief gedrag worden vaak genoemd.

Omdat Russen slechts lachen onder intimi en zelden uit beleefdheid, wordt hun lichaamshouding vaak als nors en ongeïnteresseerd ervaren. En aangezien Russen menen alleen in belangrijke gevallen te moeten bedanken, en niet voor een drankje of een handdoek, hebben zij de reputatie gekregen onbeschoft te zijn tegen het personeel. Daarnaast is er het communicatieprobleem: omdat de meeste Russen geen andere taal spreken dan het Russisch, is het voor hen vrijwel onmogelijk met anderstalige toeristen te communiceren. Het gevolg is dat Russen hun wensen met gebaren duidelijk moeten maken. Zij begrijpen aanwijzingen van het hotelpersoneel vaak niet, waardoor ze ongeduldig overkomen.

Chinezen dringen voor en staan in de weg

Chinese vakantiegangers lijken aan een opmars bezig in de ranglijst van irritante vakantiegangers. Inmiddels staan ze stevig in de top 3 en bij de ondervraagden in de leeftijdsgroep 18 – 24 jaar scoren Chinese vakantiegangers zelfs bijna net zo slecht als Russen. De meest genoemde ergernissen bij Chinese vakantiegangers zijn: optrekken in grote groepen, voordringen, in de weg staan en continu met foto’s & selfiesticks in de weer zijn.

Ook respondenten in de categorie 18 – 24 jaar vinden Russen over het algemeen de meest irritante vakantieganger (26,7%), maar deze worden op de voet gevolgd door Chinese vakantiegangers (23,9%). Onder 25-34 jarigen worden Chinezen in 10,2% van de gevallen als meest irritante vakantieganger aangemerkt. Oudere respondenten noemen Chinezen aanzienlijk minder vaak. Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat de jongere groepen wellicht korter geleden in aanraking zijn gekomen met Chinese toeristen waardoor de herinnering verser is en/of dat zij meer vakantiebestemmingen bezoeken waar ze Chinese toeristen kunnen tegenkomen dan oudere respondenten.

Uit het onderzoek blijkt namelijk dat de groep 18-24 jarigen zich tijdens de zomervakantie van 2017 zelfs het meest heeft geërgerd aan Chinese vakantiegangers. Dit kan hun overall beoordeling van Chinese vakantiegangers duidelijk hebben beïnvloed.

Duitse vakantiegangers spreken geen vreemde talen

Bij Duitse vakantiegangers vinden de respondenten het – naast (wederom) de luidruchtigheid – ook vaak vervelend dat Duitse toeristen zich niet aanpassen en weigeren iets anders dan de eigen taal te spreken.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739