vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408
09.00 -12.00 uur op werkdagen

Luidruchtige buren belangrijkste ergernis in hotel

Geluidoverlast-hotelkamer Hotelgasten ergeren zich vooral aan andere hotelbezoekers die te veel lawaai maken. Buren die zorgen voor luidruchtige conversaties tijdens de nacht, ruzies, rennen over de gang of die net iets te hard met de deur slaan, zijn de grootste irritaties in een hotel.

Dat blijkt uit onderzoek onder 600 hotelgasten door Hotelgrouper.

Op nummer twee van het lijstje staat slechte hygiëne op een hotelkamer. Vieze hotelkamers wekken, met 15,4% van de stemmen, regelmatig de nodige irritaties op bij hotelgasten. Vooral de hygiëne van de badkamer was in deze gevallen onvoldoende. Slechte klimaatcontrole op de kamers neemt plek drie in op de lijst van grootste ergernissen. Bijvoorbeeld een airco die niet goed werkte of ’’s nachts teveel lawaai maakte.

De beperkte ontbijttijden die sommige hotels hanteren zijn tevens een bron van irritatie. Voornamelijk weekendgasten gaven dit als ergernis op. Zij wilden graag uitslapen, maar hadden wel inclusief ontbijt geboekt. De gasten die doordeweeks in hotels verbleven, vonden dit niet problematisch. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het grote aantal zakelijke gasten dat doordeweeks in hotels verblijft. Deze ergernis is terug te vinden op plek vier.

Een bijzondere ergernis van een gast was dat er geen lichtknopje naast het bed zat. Deze gast moest in het donker zijn bed opzoeken of slapen met de lichten aan. Een andere gast stoorde zich aan de geur van het schoonmaakmiddel. Ook vond een gast het toiletpapier niet zacht genoeg en vermeldde dat het beter gebruikt kon worden als schuurpapier.

In de hotelbranche is het niet eenvoudig om het iedereen naar de zin te maken. Toch gaven de meeste gasten aan dat ze, ondanks de ergernissen, het hotel zouden aanbevelen bij vrienden. Hieruit kunnen we concluderen dat de meeste hotelgasten tevreden zijn over de geleverde service. Ook het feit dat er veel positieve reacties op de vragenlijst waren, geeft aan dat hotels over het algemeen aan de verwachtingen van de gasten voldoen.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739