Bij de online aankoop van een vliegticket ergeren ruim een derde van de Nederlanders zich aan onduidelijke prijsweergave. Dat blijkt uit onderzoek van Vliegtickets.nl onder 435 Nederlanders.
Van de respondenten ergert 31,5 procent zich aan de onduidelijke weergave van de prijzen, daarnaast vindt 17,9 procent van de respondenten de prijzen te hoog en zegt 7,6 procent dat ze keuzestress hebben.
Andere ergernissen zijn:
- Een te langzame internetverbinding (6,2 procent).
- Niet goed weten wat ik wil (2,8 procent).
Voorbeelden van andere vervelende ervaringen zijn de kosten die gemaakt worden wanneer je wilt bellen met extra vragen, maar ook onduidelijkheid van kosten voor het bijboeken van extra bagage.
Opvallend is dat online boekers tot 35 jaar zich vaker ergeren (39,4 procent) aan de onduidelijke tariefstelling dan mensen van 35 jaar en ouder (29 procent).
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.