vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408
  • Allianz

Vergelijk

Vergelijk premies, dekkingen en voorwaarden van reisverzekeringen.

lees verder

Bespaar

Lees onze tips om premie op je reisverzekering te besparen.

lees verder

Advies

Waar moet je op letten bij het afsluiten van een reisverzekering?

lees verder

Vertraging door aswolk gedekt door annuleringsverzekering

Vanaf vanavond 19.00 uur zal het Nederlandse luchtruim gesloten zijn in verband met een stofwolk. Deze is ontstaan door de vulkaanuitbarsting in IJsland afgelopen woensdag. Het is niet bekend hoe lang de sluiting van het luchtruim in Nederland gaat duren. Vliegverkeer door de aswolk is zeer gevaarlijk, omdat de motoren uit kunnen vallen.

Annuleringsverzekering
Reisverzekeraars Allianz Global Assistance en Europeesche Verzekeringen hebben ons laten weten het volgende te kunnen betekenen voor verzekerden.

Vlucht vertraagd: Bij een reisperiode langer dan drie dagen krijg je bij Europeesche Verzekeringen een vergoeding bij vertrekvertraging op de heenreis. Dit geldt voor een vertraging van meer dan 8 uur tot een maximum van 32 uur. Allianz Global Assistance hanteert dezelfde voorwaarden, afhankelijk van de gekozen annuleringsverzekering.

Vlucht geannuleerd: Indien de vlucht is geannuleerd dien je contact op te nemen met de reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij. De annuleringsverzekering biedt in dit geval geen dekking. Dit geldt zowel bij Europeesche Verzekeringen als Allianz Global Assistance.

Samengestelde reis: Dit is een dekking van Europeesche Verzekeringen voor reizigers die zelf hun reis hebben samengesteld door lossen onderdelen te boeken. Indien één van deze onderdelen onvoorzien uitvalt, zijn de overige onderdelen verzekerd. Heb je voor deze dekking gekozen dan wordt je geannuleerde vlucht niet vergoed, maar wel de annuleringskosten voor de overige onderdelen.

Reisverzekering
Extra reis- en verblijfskosten voor reizigers die nu niet met hun geplande vlucht terug naar huis kunnen vanwege de stofwolk zijn gedekt met een reisverzekering van Europeesche Verzekeringen en Allianz Global Assistance. Tijdens deze periode blijft de kortlopende reisverzekering gewoon van kracht.

Omboeken
Verschillende luchtvaartmaatschappijen bieden reizigers aan om de vlucht om te boeken. Bij omboeken blijven de reis- en annuleringsverzekeringen gewoon geldig.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Er zijn 40 reacties

  1. Helaas is er op de website van de ING geen informatie te vinden omtrent de vergoeding bij vetraging door de aswolk.

    Zojuist heb ik een medewerker van de ING gesproken en bij de ING valt dit niet onder de annuleringsverzekering. Wel valt het onder vertraging bij de reisverzekering en kun je recht hebben op een dagvergoeding, eventuele extra vervoerskosten en extra verblijfskosten.

    Mocht u dus hinder hebben ondervonden door de vertragingen van de afgelopen dagen en een reisverzekering hebben van de ING, dan kunt u met de ING contact opnemen wat betreft de vergoeding.

  2. Hoe zo? Ben net geinformeerd door een medewerker van de ING verzekering dat extra reiskosten wordt niet verzekerd bij natuurrampen – De ING trekt de handen vanaf en wil onder geen voorwaarden de kosten die ik moest maken om uit Madrid (een overstap op een reis vanuit Z. America) thuis te komen niet betalen!! (Teruggereisd in een huurauto met 4 andere passagiers.

    Bij navraag over waarom ik een reisverzekering dan wel zou hebben, zei de medewerker dat ik toch weleens baggage bij me heb. Lekker belangrijk!

  3. @Kate: Vreemd dat er geen eenduidig antwoord door ING wordt gegeven. Hoor graag of je telefoontje morgen nog iets oplevert!

  4. We zouden vanaf zaterdag in Zuid-Spanje hebben moeten zitten. Omdat we zelf de vlucht (Ryanair) en de accommodatie geboekt hebben, maar geen uitwijkmopgelijkheden hebben om onze reis te verplaatsen hebben we moeten annuleren na diverse keren onze vlcuht doorgeboekt te hebben. We hebben een reis- en annuleringsverzekering bij Interpolis. Waar ze ons beschuldigen van het feit dat we zelf geannuleerd hebben, terwijl Ryaniar voorlopig niet vliegt. De medewerker deed het voorkomen alsof het me wel goed uitkwam om te annuleren, terwijl dat gigantisch balen is!
    We zouden wel de vertragingskosten vergoed krijgen (d.w.z. de dagen die je mist op de locatie, in het geval je dus alsnog gaat, al is het maar voor 1 dag). Maar nu krijgen we niets! De kosten voor 2 weken accommodatie zijn we kwijt. De vlucht krijgen van de luchtvaartmaatschappij vergoed en ook de kosten voor een gehuurde auto krijgen we terug.
    Interpolis: naast glashelder ook glashard! (AEGON en Europeese Verzekeringen vergoeden bovengenoemde situatie wel!) Jarenlang poliskosten annuleringsverzekering betaald, maar op het moment dat er echt een onmachtsituatie ontstaat achter het net vissen.

    Zijn er meer mensen die gedupeerd zijn door deze oncoulante opstelling van Interpolis? (formeel staan ze in hun recht)

  5. @Martin Vreemd dat je deze reactie hebt gekregen. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Mail me anders even je gegevens (polisnr etc) dan zet ik je verzoek door. Wij hanteren namelijk onderstaande richtlijnen. Je kunt me bereiken op m.van.heems@interpolis.nl

    Bij Interpolis zijn tot nu toe een kleine drieduizend schademeldingen binnen gekomen die het gevolg zijn van de sluiting van het luchtruim vanwege de vulkaan uitbarsting op IJsland. De hoogte van het schadebedrag voor Interpolis wordt geschat op één en een kwart miljoen euro.

    Interpolis gaat coulant om met de schademeldingen op een reisverzekering. Klanten met een reis­verzekering die niet terug naar huis kunnen doordat hun vlucht is geannuleerd vanwege de aswolk, kunnen contact met Interpolis opnemen. Per inviduele situatie bekijken we de schadevergoeding voor extra reis- en verblijfskosten.

    Klanten met een annulerings­verzekering (kort en doorlopend) en die thuis moeten blijven omdat hun reis niet omgeboekt kan worden hebben in principe geen dekking. Interpolis verwijst deze klanten naar hun reisorganisatie voor een beroep op het calamiteitenfonds. Mocht deze niet uitkeren, dan verzoeken wij klanten alsnog met ons contact op te nemen.

    Voordat verzoeken bij Interpolis worden ingediend, raadt Interpolis gedupeerden aan om te informeren bij hun luchtvaartmaatschappij. Sommige maatschappijen boeken de vlucht kosteloos om, of geven zelf een vergoeding in de kosten.

  6. Manon Het calamiteitenfonds is alleen voor degenen die al op vakantie zijn en kan niets betekenen voor de thuisblijvens. Hier meer coulance van Interpolis voor thuisblijvens?

  7. Heb nogmaals ING verzekeringen gebeld na zorvuldig lezen van de voorwaarden. Art. 15 enzovoorts geeft hoop dat ik toch mijn uitgaven om naar huis te kunnen komen zou worden vergoed.
    Ze hebben toen toegeven dat inderdaad natuurrampen wordt niet uitgesloten onder dit artikel en hebben mijn aangemoedigd om een schadeclaim in te dienen. Zo gezegd, zo gedaan. Nu alleen afwachten of ik nu nog wat terug krijgen.
    Het lijkt er op dat als je eerst belt wordt je geadviseerd om de polisvoorwaarden te lezen ‘want natuurrampen zijn uitgesloten’. Doorzetten en werkelijk doorlezen van de voorwaarden biedt hoop.

  8. @ Martin

    Ikzelf heb ook bij Ryanair geboekt, maar ook mijn vlucht is geannuleerd. Begrijp ik goed dat ik gewoon mijn geld terug kan krijgen?

  9. @ Cyndy

    Op de website van Ryanair kun je een ‘refund’-formulier invullen. Je krijgt verder geen bevestiging van ontvangst, maar wel wordt gemeld dat het bedrag wordt teruggestort op je creditcard. Nu maar hopen dat dat ook echt gaat gebeuren natuurlijk (duurt minimaal 5-10 werkdagen).

  10. @ martin

    Thanks Martin.
    Weet je wat nu heel vaag is.
    Gisteren stond mijn vlucht geannuleerd. Nu staat dat er niet meer achter….
    Ryanair is niet te bereiken.

    Heb jij nog een tip?

  11. Hallo Kate,

    Ik lees jouw berichtje van de ING. Mijn man zou afgelopen weekend met 2 vrienden naar Manchester gaan voor een voetbal wedstrijd. Via easy jet krijgen we wel de vlucht terug. Maar hotel en voetbalkaartjes moeten ook betaald worden. Touroperater geeft niet thuis. Ik heb ook met ING gebeld en zei zeggen dat het niet onder de annuleringsverzekering valt, maar wel onder de reisverzekering. Maar ook daar heb ik verschillende mensen gesproken die geen éénduidig antwoord geven. Maar als ik jou goed begrijp zou ik dat wel vergoed moeten krijgen?

  12. Ik heb geen idee, maar de polisvoorwaarden staan op de ING verzekering site en zijn de moeite waard om door te lezen. Bellen met de ING daarna en blijf vragen!

  13. hebben met z’n vieren een middenlandse zee cruise geboekt
    wilden op maandag 19 april naar athene vliegen om in de avond met de boot weg te gaan maar werd natuurlijk geannuleerd
    interpolis gebeld waar wij een doorlopende reis en annulering ’s verzekering hebben
    maar ze deelde ons mede dat het niet gedekt was .
    hebben ook nog niets van het reisbureau gehoord voor evt omboeking van de reis
    hoe nu verder ???

  14. Centraal beheer is in mijn geval (niet) coulant.
    Wij hadden zelf een vlucht bij Ryanair en een cruise bij AMCA (de Nederlandse agent van Royal Caribbean) geboekt.
    Onze vlucht werd vanwege de aswolk op 17 april geannuleerd en volgens Amca zou de cruiseboot vanuit Venetië op 17 april tijdig vertrekken. Die had immers geen last van een aswolk.
    Dus zijn we tijdig met eigen vervoer naar Venetië gereisd.
    Op de heenweg moesten we een hotelovernachting maken en hebben het cruiseship tijdig bereikt. Vervolgens werd het vertrek van het schip met ± 15 uur uitgesteld…
    Ryanair had de vlucht gecanceld en heeft onze (retour)tickets vergoed.
    Maar de extra kosten (± € 300,–) kan ik bij niemand verhalen.
    Ryanair vergoed de extra kosten niet omdat ze zich op overmacht beroepen.
    Amca stelt, dat zij, nog Royal Caribbean in gebreke zijn geweest. Dus ook daar geen vergoeding.
    Volgens Centraal Beheer is er geen sprake van annulering van een reis en ook zij vergoedt de extra kosten niet.

    Dachten wij alles goed geregeld te hebben. Maar helaas.
    Zo zie je maar, in geval van een echte calamiteit, verschuilen partijen zich achter de term “overmacht”.
    Wat ons betreft verliezen de reis- en verzekeringsbranche hier nog meer consumentenvertrouwen.

  15. Groot deel van deze gevallen gaat om zogenaamde samengestelde reizen. Als u zelf niet ziek bent en moet annuleren loopt u dan een extra risico: Als een reisonderdeel ( b.v. de luchtvaartmaatschappij) om welke reden dan ook niet kan leveren, zal het andere onderdeel van de reis daar niet veel boodschap aan geven. De dekking samengestelde reizen is dan van belang: de annulerngskosten zullen in zo’n geval wél worden vergoed. Er zijn echter naar mijn weten maar twee maatschappijen die dit extra risico verzekeren: Unigarant en de Europeesche. Uuit bovenstaande reactie blijkt overigen dat AEGON het risico ook zou verzekeren.

    Misschien een tip: Kijk behalve naar de premie ook een naar dekkingen en mogelijke uitbreidingen VOORDAT u een verzekering afsluit. Goedkope premie is niet altijd waarborg voor een goede verzekering. Bovenstaande reacties laten dat maar weer eens zien.

  16. @ Willem: de dekking ‘samengestelde reis’ wordt inderdaad niet door alle reisverzekeraars aangeboden. Dit terwijl veel mensen tegenwoordig losse onderdelen boeken. Hoe belangrijk deze dekking in dat geval is, blijkt vaak pas achteraf. Men komt er in geval van schade vaak pas achter dat hun reis en/of annuleringsverzekering niet de juiste dekking biedt.

    Ik zal hier binnenkort wel eens een artikel over schrijven voor dit blog en eens onderzoeken door welke reisverzekeraars deze dekking precies wordt aangeboden.

  17. Uit voorgaande informatie ben ik van mening dat door verschillende reisorganisaties de klant met een kluitje in het riet wordt gestuurd, in de hoop dat de reisorganisatie er vanaf is.
    In mijn geval heb ik een 10 daagse cruise bij CruiseTravel geboekt. Toen wij, op de de afgesproken plaats en tijd , na inscheping, van ons diner zaten te genieten bleek dat het schip pas 24 uur later zou vertrekken. Hierdoor werd onze cruise met een dag verkort.
    Cruise Travel reageerde dat hier van overmacht sprake is, terwijl het schip gewoon had kunnen vertrekken. Hierdoor hebben wij een cruisedag minder gevaren.
    In dit geval was er geen sprake van een samengestelde reis , ook van overmacht was geen sprake.
    Welk advies heeft u voor mij.

  18. Ik boek mijn reis altijd bij mijn persoonlijke reisadviseur. Zij adviseert mij over de eventuele consequenties indien de reis niet zou door kunnen gaan door bijv. de aswolk. Dankzij haar weet ik dat ik hiervoor goed verzekerd ben. Veel organisaties of verzekeringsmaatschappijen geven in dergelijke gevallen niet thuis. Reden des te meer of voor goed advies naar een reisadviseur of reisbureau te gaan.

  19. Wij zouden op 8 mei Met Ryanair vertrekken naar Agadir. Daar wij voor 07.00 moesten inchecken in Weeze, hebben wij besloten een dag van te voren te overnachten in een. Eenmaal aangekomen in weeze bleek dat onze vlucht geannuleerd was. Wij konden kostenloos onze ticket wijzigen naar een andere datum, maar de ticket voor de terugreis niet, omdat wij al hadden ingecheckt online. Is het dan de bedoeling dat ik de kosten voor de terugreis op mijn reisverzekering (ING) kan claimen of ben ik die kosten gewoon kwijt?

  20. Als je niet heen kunt vliegen, kun je natuurlijk ook niet terugvliegen. Dat is evident. Ook bij Ryanair kun je dan restitutie krijgen voor de betaalde tickets voor de gehele boeking. Dus voor beide vluchten.
    Alleen hier merk je weer dat Ryanair “Low Cost” is.
    Zij bieden via hun website de mogelijkheid om restitutie te vragen voor geannuleerde vluchten. Voor de gehele boekingen. Alleen op de Nederlandse vertaling van de pagina staat het niet correct. Daar lijkt het alsof je alleen voor één vlucht teruggave kunt vragen.
    Klik gewoon op die site rechtsboven op de taal en kies voor Engels, dan zie je dat je voor beide vluchten refund kunt vragen.
    Veel succes.

  21. Wie kan mij adviseren met het volgende probleem.
    Wij zijn door de problemen met de aswolk i.p.v. 15 april pas 22 april teruggevlogen met ryanair. Nu heb ik een 4-seizoenenreisverzekering bij de Europeesche, die ik nog in mijn vakantie heb gebeld m.b.t. restitutie voor extra gemaakte kosten. Zij verzekerden mij dat zij de 1e maatschappij waren die zich had uitgesproken, dat de extra gemaakte kosten vergoed zouden worden. Maar na onze vakantie bleek dat de Europeesche het probleem verlegd naar ryanair, waar wij restitutie moeten vragen, ik kan echter geen contact leggen met ryanair. Je moet een fax sturen, maar het faxnummer dst ik probeer klopt niet, misschien weet iemand het correcte fanummer. Al met al vind ik het vreemd, want ik heb niet bij Ryanair een verzekering afgesloten, maar bij de Europeesche, waarbij ik vind dat zij dan moeten proberen het te verhalen bij ryanair, maar zij draaien het om.
    Graag een reactie.

  22. @ S. Geertsema:
    Op de site van de Europeesche staat het volgende: Eerst een claimleggen bij de luchtvaartmaatschappij. Als die niet of gedeltelijk een vergoeding geeftn zal de Europeesche het niet betaalde deel vergoeden. Dat Ryan air niet via te fax te benaderen is, mag u m.i. een verzekeringmaatschappij niet aanrekenen.
    Een reisverzekeraar vergoed normaliter de EXTRA kosten en zal daarom eerst willen weten wat de eerst verantwoordelijke u zal vergoeden. vandaar waarschijnlijk de omweg via de airline.

    Overigens: U kunt ook gewoon schrijven naar Ryan Air:
    Als u met Ryanair hebt gevlogen en een klacht wilt indienen over uw ervaring, moet u ons een brief sturen met de volgende informatie:

    BEVESTIGINGSNUMMER (bijv. ABC123) – zonder dit nummer kunnen klachten niet worden verwerkt
    Volledige vluchtdetails – datums/routes
    Passagiersnamen

    Richt uw brief aan een van de volgende afdelingen

    Voor klachten
    Customer Service Department
    PO Box 11451
    Swords
    Co Dublin
    Ireland
    Fax +353 1 508 1702

    Voor EU261 Klachten betreffende annulering en vertraging
    EU Passenger Compensation Dept
    PO Box 11451
    Swords
    Co Dublin
    Ireland
    Fax +353 1 508 1702

    Voor vergoedingen – geannuleerde vluchten
    Ryanair Refunds Dept
    PO Box 11451
    Swords
    Co Dublin
    Ireland
    Fax +353 1 508 1702

    Succes.

  23. Had vorige week vakantie en had een Ryanair vlucht geboekt van Weeze naar Sevilla, deze is 2x geannuleerd en heb een refund formulier ingevuld voor heen en terugreis. Betekent dit dat ik de volledige ticketprijs van Ryanair terug krijg of maar een deel? Reden annuleren was aswolk boven spanje.
    Alvast bedankt voor je antwoord

  24. Kurt, volgens mijn ervaring krijg je de volledige ticketprijs van Ryanair terug. Dat was bij mij in elk geval wel zo.

  25. Wij zouden naar Schotland vliegen met ryanair. We hadden online al ingechekt maar een uur voor vertrek werd de vlucht geannuleerd. We hebben dat refund formulier ingevuld, maar nu kregen we een brief in de e-mail dat Ryanair de vliegtickets niet vergoedt!! Zonder duidelijke reden overigens. Ze zijn toch gewoon verplicht om de kosten van het ticket te vergoeden?

  26. @ Manon van Heems/Interpolis

    Hierbij een beloofde rectificatie op mijn bericht van 20 april zodra daar aanleiding toe zou zijn. Gisteren van Interpolis het verheugende bericht gehoord dat onze accommodatiekosten toch worden vergoed. Met dank aan deze website en het feit dat Manon reageerde want ons verzoek werd in eerste instantie 2 x afgewezen. We zijn blij met de coulance van Interpolis. We krijgen al onze accommodatiekosten terug (ruim 700,–) vooral vanwege de bijzondere omstandigheid dat we door zwangerschap van mijn vrouw onze reis niet door konden boeken. We hoeven gelukkig niet op zoek naar een andere verzekeraar en danken Interpolis voor deze oplossing!

    @ Ryanair-passagiers/Nyncke. Wij hebben een refund-formulier ingevuld (we waren ook al online ingecheckt). Enkele dagen later hebben we via de mail de bevestiging gelezen dat het geclaimde bedrag op onze rekening wordt gestort.
    Nyncke: je hebt recht op een vergoeding, ook conform de regelgeving van de Europese commissie. Ryanair heeft geen poot om op te staan. Er geen genoegen mee nemen dus (zie in eerdere berichten op deze website de contactgegevens van Ryanair).

  27. Ik probeer al de hele dag een klacht via fax te versturen maar ik het lukt niet……..is ryan air wel ooit te bereiken via fax???

    Een mevrouw haar ticket werd geweigerd omdat ze haar roepnaam had ingevuld ipv haar volledige naam……..jose ipv josephina……is dat al een reden om iemand te weigeren?
    Geld kwijt natuurlijk………..vraag me af wie dit nog heeft meegemaakt.

  28. 07-06-2010 te 10.45 uur. ING beweegt niet. Afd. schadeverz. 020 – 5846703. Gesproken met mannelijke medewerker L. die mij met korte bewoordingen duidelijk maakt dat ING niet zal uitkeren in onderhavige zaak. Groep 16 personen vlucht AIR BERLIN naar Mallorca (fietsvakantie) voor één week. Vliegen op zo. 18 april. Geen vertrek. Niet eerder ruimte onder voorbehoud dan Do. 22 april laat in de middag.
    Blijven er 2 fietsdagen over in de gunstigste geval. Terugvlucht is ook onzeker, kortom weg vakantie. Groep besuit niet te gaan. ING zegt dat annulering en reisverz. n.v.t. zijn. Ik heb begrip voor uw zaak maar u krijgt niets was de laatste opmerking.
    Univé schijnt een wat andere menselijke maatstaf te hanteren bij dit soort claims, althans de brief ziet er vriendelijk uit en geeft enig hoop op 3/8 gedeelte van de reissom als teruggaaf te willen hanteren, als de reisoperator niet over de brug wil komen.

  29. Wij kwamen (door de aswolk) met vertraging (5 dagen later) en met trein en bus terug uit Malaga Spanje (i.p.v. met het vliegtuig.). We hebben indertijd onze reis én de annuleringsverzekering geboekt bij Transavia. (mondial assistance) Nu krijgen wij als antwoord op onze schadeclaim: de annuleringsverzekering geldt enkel voor bewoners van Nederland. Nochtans verkochten ze ons de verzekering (via internet ) zonder problemen. Is dit wettelijk? Zijn er nog andere mensen in ons geval?

  30. @ Clara di fabio:
    Heeft u als niet Nederlands ingezetene een boeking gemaakt als “Nederlander” op transavia.com? Wellicht dat Mondial clementie heeft en de verzekering kan omzetten naar uw woonland? Volgens mij zijn de tarieven namelijk gelijk. Als Mondial Nederland u weigert omdat u niet in Nederland woont, zou Mondial in het land waar u woonachtig bent u wellicht wel kunnen helpen? Ik adviseer u contact op de nemen met Mondial om te kijken of uw polis kan worden omgezet naar uw eigen woonland. Mogelijk dat u dan wel dekking krijgt. Succes.

  31. 19-07-2010

    Reis en annuleringsverzekering ING.
    Graag wil ik het volgende melden.

    In februari jl. hebben wij met mij zus en zwager een reis geboekt naar Curacao. Aparte vliegtickets bij Arkefly en een zelf geboekte bungalow.
    Half maart werd ik ernstig ziek en moest met spoed geopereerd worden. De ING heeft al onze kosten via onze annuleringsverzekering aan ons terugbetaald, zowel 4 tickets als de volledige huursom van de bungalow.
    Dit werd op een voor ons zeer prettige wijze afgehandeld door de ING, geen moeilijke vragen, wel hadden wij er voor gezorgd dat wij alle benodigde papieren hadden meegestuurd bij onze aanvraag voor vergoeding vanuit onze annuleringsverzekering.

    14 dagen na mijn operatie kreeg ik van mijn kinderen een begin april een reisje aangeboden naar Gran Canaria waar ik dan samen met een vriendin even op adem zou gaan komen. Zouden vliegen van Weeze naar Las Palmas. Op de vertrek datum 20 april was onze vlucht geannuleerd wegens de aswolk. Heen en terug datum kunnen aanpassen bij Ryanair zijn toen op 24 april vertrokken. Toen wij vervolgens 14 dagen later terug zouden gaan was onze retourvlucht wederom gecanceld ivm een nieuwe aswolk. Ryanair bood ons een retourvlucht aan maar dan wel een week later. Aangezien ik 3 dagen na onze retourdatum weer naar het ziekenhuis moest hebben wij uiteindelijk bij Transavia 2 retourtickets geboekt voor twee dagen later.
    Bij thuiskomst direct contact gezocht met ING. Zonder problemen zijn al onze extra kosten door de reisverzekering vergoed, extra verblijfskosten (appartement), tickets van Transavia, eten en drinken, extra taxikosten, telefoonkosten, ophalen auto in Weeze, extra parkeerkosten. Kortom alle extra gemaakte kosten.

    Wat ons betreft een zeer dikke pluim voor ING we zijn hier super tevreden over.

  32. doorlopende reisverzekering bij Ohra.
    zou 18 april naar Miami vliegen ivm een cruise naar europa. Kon niet weg door de aswolk en kon pas na 8 dagen opstappen. Formuliertje ingevuld van de reisverzekering en binnen 10 dagen had ik zonder verder te vragen 8 dagen van de totale reissom op mijn rekening staan.

  33. wij hebben al eerder gereageert op de vergoedingen van verzekeringen
    wij wilden met z’n vieren op 19 april jl. vliegen naar athene en dan een middelanse zee cruis maken na venetie maar helaas werd niet gevlogen
    Kontakt gezocht met het reisburau en Interpolis Reis en annulerings verzekeringen [doorlopende]
    Maar kregen NUL op rekest
    Tot nu toe ook geen omboeking gehad en verder ook niets meer venomen van het reisbureau
    Dus nog steeds bijna 4.000 EURO kwijt !!!!!!
    Wat is nu het verschil van een verzekerings maatschappij
    De ene wel de ander niet …. Inerpolis toch zo glashelder ????

    • Beste Cor, dat is vervelend om te horen. Het enige wat ik je kan adviseren is om een gesprek met Interpolis aan te gaan. Je kunt ook aangeven dat veel reisverzekeraars uit coulance iets hebben gedaan voor de verzekerden. Formeel volgens de voorwaarden zijn ze dat niet verplicht.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *