Door het faillissement van Oad groep (Oad reizen/Oad business travel/Globe/SRC) is het misschien onduidelijk wat dit betekent voor uw geboekte reis, uw afgesloten verzekering of ingediende schade. Daarom heeft Allianz Global Assistance hieronder een lijst met meest gestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet.
Reizen
Oad is failliet, kan ik na 26 september dan nog wel op reis gaan?
Of uw reis wel of niet doorgaat kunnen wij u niet zeggen. Kijk op de website van de SGR voor meer informatie of neem bij acute situaties contact op met de SGR op 010 414 63 77 (vanuit het buitenland +31 10 414 63 77).
Ik ben al op reis, kan mijn reis gewoon worden voortgezet?
Oad en SRC Cultuurreizen hebben speciale telefoonnummers voor passagiers die met dringende problemen zitten: 0548-377112 (Oad) en 050-3123123 (SRC).
Reis- en annuleringsverzekeringen
Oad is failliet, ik ga volgende week op reis, biedt mijn reisverzekering bij Allianz Global Assistance wel dekking?
Als u de premie voor uw verzekering heeft voldaan biedt deze altijd dekking.
Ik heb via Oad/Globe een reisverzekering afgesloten en ga op korte termijn op reis, maar heb de premie voor de reisverzekering nog niet betaald. Wat nu?
U kunt voor uw reis een nieuwe reisverzekering afsluiten op deze website bij Allianz Global Assistance. De premie voor de verzekering voldoet u rechtstreeks aan Allianz Global Assistance. Direct afsluiten: Kortlopende reisverzekering
Oad is failliet en ik wil graag de premie van mijn reis- en/of annuleringsverzekering terug, kan dit?
Indien u Allianz Global Assistance een bewijs van betaling kunt sturen voor de premie van de reis- en/of annuleringsverzekering, samen met uw naam en bankrekeningnummer, dan zegt Allianz Global Assistance de verzekering voor u op en storten zij de betaalde premie terug. Dit geldt alleen voor kortlopende verzekeringen op reizen die nog niet zijn gemaakt.
Ik heb via Oad/Globe een doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering afgesloten, moet ik de premie nog betalen?
De dekking van een doorlopende reisverzekering is niet gekoppeld aan een specifieke reis. De polis biedt dekking voor alle reizen (ook niet Oad reizen) die gemaakt worden tijdens een heel jaar. De premie betaalt u aan Allianz Global Assistance.
Schade
Ik heb een schade ingediend via een Globe reisbureau, maar nog niets gehoord. Wat is nu de status van mijn claim?
Voor de status van uw claim, kunt u contact opnemen met de afdeling Schade via e-mail schade@allianz-assistance.nl of via telefoon +31 (0)20 561 87 30. Zij kunnen u daar meer over vertellen.
Ik wil een schade indienen, moet ik dit nu bij het Globe reisbureau doen, of rechtstreeks bij Allianz Global Assistance?
U kunt de schade direct bij Allianz Global Assistance indienen via het online schadeformulier op de website. Als u het formulier invult en alle benodigde documenten bijvoegt dan neemt Allianz Global Assistance uw schade in behandeling.
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.