vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408
  • Europeesche
  • Unigarant
  • Allianz
  • OOM verzekeringen

Vergelijk

Vergelijk premies, dekkingen en voorwaarden van reisverzekeringen.

lees verder

Bespaar

Lees onze tips om premie op je reisverzekering te besparen.

lees verder

Advies

Waar moet je op letten bij het afsluiten van een reisverzekering?

lees verder

Consument positief over eigen reisverzekeraar

Verbond-van-Verzekeraars

Consument positief over eigen schadeverzekeraar

Consumenten geven hun schadeverzekeraar (reisverzekeraar) gemiddeld een 7,7. Dat blijkt uit het Klanttevredenheidsonderzoek 2013 van het Verbond van Verzekeraars, dat is uitgevoerd door marktonderzoekbureau GfK.

Voor het onderzoek naar de particuliere schadeverzekeraars werden meer dan 9.000 klanten ondervraagd. Ten opzichte van 2012 laten de nieuwste rapportcijfers een stabiel beeld zien. Het gemiddelde cijfer dat klanten hun schadeverzekeraar geven blijft in 2013 met een 7,7 net zo hoog als in 2012 – in een tijd waarin consumenten steeds kritischer kijken naar producten en diensten die ze afnemen.

De tevredenheid over snelheid en hoogte van uitbetaling van claims blijft bij schadeverzekeraars net als vorig jaar onverminderd hoog – en neemt zelfs toe. Maar liefst 92 procent van de consumenten is tevreden over de uitkomst van de claim. De scores op klantfocus wijken in 2013 nauwelijks af van 2012. Zo is 67 procent van de respondenten het (helemaal) eens met de uitspraak dat ‘de verzekeraar mij als klant belangrijk vindt’.

Iets meer dan driekwart van de ondervraagden vindt dat de verzekeraar hem of haar klantvriendelijk heeft behandeld.

Als het gaat om schriftelijke communicatie zijn verreweg de meeste klanten tevreden over hun verzekeraar. De communicatie per brief of e-mail wordt inhoudelijk positief gewaardeerd, al kunnen de schadeverzekeraars op het onderdeel ‘nodigt uit tot lezen’ nog verbeteren. Bij telefonische communicatie stijgt het percentage ondervraagden dat het (helemaal) eens is met de stelling dat ze snel iemand aan de lijn krijgen die hun vraag kan beantwoorden van 85 procent vorig jaar naar 87 procent in 2013.

Reisverzekeraars

Reisverzekeraar Allianz Global Assistance scoorde goed met een 7,6 als rapportcijfer. Vooral de schriftelijke communicatie met klanten scoorde boven gemiddeld. De communicatie bij deze reisverzekeraar is overzichtelijk, begrijpelijk en duidelijk.

De Europeesche Verzekeringen behaalde met een 7,5 ook een prima resultaat. De Europeesche bleek het goed te doen bij consumenten als het gaat om de procedure bij schades. Het is bij deze verzekeraar eenvoudig om een claim in te dienen en er wordt snel uitgekeerd.

Bron: Verbond van verzekeraars

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739