vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408
09.00 -12.00 uur op werkdagen

Doorlopende reisverzekering met pechhulp v.a. € 3,15 per maand

Doorlopende reisverzekering met pechhulp

Ga je met de auto op vakantie naar het buitenland? Zorg dan voor een doorlopende reisverzekering van Allianz Global Assistance met een extra dekking voor pechhulp (SOS Autohulp). Voor een gering bedrag per maand blijf je dan altijd mobiel tijdens je vakantie.

Hier sluit je in een paar stappen een doorlopende reisverzekering met pechhulp af en dat voor slechts € 3,69 per maand.

Je bent dan gedurende je vakantie in heel Europa verzekerd tegen autopech. Mocht je tijdens je reis naar het buitenland autopech krijgen dan kun je contact opnemen met de alarmcentrale van Allianz Global Assistance. Zij zorgen dan voor adequate hulp en eventueel voor vervangend vervoer. Overigens hoeft jouw vervoermiddel niet per se een personenauto te zijn. Een autobusje, camper of motor waarmee de reis wordt gemaakt, is ook verzekerd.

Doorlopende reisverzekering met pechhulp wat is er gedekt?

Met SOS autohulp heb je recht op hulp aan je auto of motor in geval van een ongeluk, diefstal, pech of als de bestuurder niet meer in staat is te rijden. De hulp bestaat o.a. uit reparatie ter plaatse, transport naar de garage en eventueel transport naar Nederland als het voertuig niet gerepareerd kan worden. Daarnaast worden o.a. kosten vergoed voor vervangend vervoer, de terugreis naar Nederland, extra verblijfskosten in het buitenland en rechtsbijstand. Je hebt geen eigen risico.

Let op: Deze verzekering kan alleen worden afgesloten voor voertuigen met een Nederlands kenteken. Voor een vervangende huurauto in het buitenland is een creditcard verplicht.

Hulp bij het uitvallen van de auto of aanhanger

Deze verzekering biedt hulp bij het uitvallen van je auto of aanhanger (toercaravan, vouwwagen, bagagewagen of trailer) door pech of ongeval of het uitvallen van de bestuurder. Verzekerd is de eigen of gehuurde auto en aanhanger waarmee je de reis vanuit Nederland naar het buitenland maakt.

  • Hulp ter plaatse: reparatie door een professionele hulpdienst op de plek zelf (als dat binnen een uur mogelijk is).
  • Transport: vervoer van de auto naar de dichtstbijzijnde professionele hulpdienst. Transport van de auto en aanhanger terug naar Nederland als deze niet gerepareerd kunnen worden. De kosten van het transport mogen niet hoger zijn dan de waarde van de auto en aanhanger.
  • Stalling: de kosten van het stallen tot maximaal € 1.000,-. Dit is het tijdelijk in bewaring geven van de auto tot transport mogelijk is.
  • Onderdelen: de kosten van onderdelen die nodig zijn voor de reparatie worden niet vergoed. Wel kan de verzekeraar onderdelen opsturen als die ter plaatste niet beschikbaar zijn.
  • Vervoer inzittenden: reiskosten van openbaar vervoer om de inzittenden met hun bagage naar de eindbestemming of een adres in Nederland te brengen.
  • Vervangend vervoer, hotelkosten, reiskosten: kan de auto niet binnen 48 uur gerepareerd worden? Dan vergoedt Allianz Global Assistance:
    • de huur van een soortgelijke auto voor maximaal 30 dagen tot € 3.000,- per polis per reis, of;
    • de hotelkosten voor maximaal 2 dagen tot € 80,- (inclusief btw) per persoon per dag. Ook vergoedt de verzekeraar de reiskosten naar het dichtstbijzijnde hotel. Als in overleg met de alarmcentrale een taxi wordt ingeschakeld, vergoeden wij de kosten tot € 100,-, of;
    • reiskosten per trein (2e klasse) naar de eindbestemming of het huisadres in Nederland. Plus de reiskosten naar het dichtstbijzijnde treinstation. Als de treinreis meer dan acht uur duurt, mag er gekozen worden voor een vliegticket (economy class). Kies je voor vervoer naar de eindbestemming? Dan worden de extra reiskosten vergoed tot maximaal de kosten van de terugreis naar het huisadres in Nederland.

Hulp bij het uitvallen van de bestuurder

Kan de bestuurder niet meer rijden? En kan geen van de inzittenden de besturing overnemen? Dan zal Allianz Global Assistance het volgende vergoeden:

  • Kosten voor een vervangende chauffeur: dit om door te kunnen rijden naar de eindbestemming of terug te kunnen rijden naar het huisadres in Nederland, of;
    • reiskosten per trein (2e klasse) naar de woonplaats in Nederland, of;
    • de noodzakelijke extra kosten voor verblijf, tot € 80,- (inclusief btw) per persoon per dag voor maximaal 10 dagen.

Extra dekkingen

Naast het bovenstaande is het volgende ook gedekt:

  • Communicatiekosten: de noodzakelijke communicatiekosten die je moet maken voor het verkrijgen van autohulp tot € 125,- per gebeurtenis.
  • Kosten voor ophalen na reparatie: voor het ophalen van de gerepareerde auto of aanhanger vergoeden wij voor één persoon de treinkosten (2e klasse). Als in overleg met de alarmcentrale een taxi wordt ingeschakeld, vergoeden wij de kosten tot € 100,-.
  • Rechtsbijstand voor jouw auto: dit houdt juridische ondersteuning door DAS in, als buiten Nederland:
    • schade aan jouw auto wordt toegebracht;
    • je een geschil krijgt over een verkeerd uitgevoerde reparatie of slecht onderhoud.
  • Dekking voor reiskosten en/of vervangend vervoer: die ontvang je ook als de auto of de aanhanger binnen 7 dagen voor het begin van de geboekte reis uitvalt.

In welke Europese landen ben ik verzekerd voor pechhulp?

Als Europa of wereld op de polis staat, ben je voor pechhulp verzekerd in de volgende landen (conform groene kaart): Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Fyrom (Macedonië), Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroätie, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (met uitzondering van de Azoren en Madeira), Roemenië, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje (met uitzondering van Canarische Eilanden en de Balearen), Tsjechië, Turkije (Europese deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, IJsland, Zweden en Zwitserland.

Hoe sluit ik de doorlopende reisverzekering af?

Het afsluiten van een doorlopende reisverzekering met pechhulp is vrij eenvoudig. Kies voor een doorlopende reisverzekering en vink de optie ‘SOS Autohulp’ aan. Je ontvangt de polis direct per e-mail. Snel, handig en voordelig.

Waarom een doorlopende reisverzekering met hulp bij pech?

Ieder jaar gaan er ruim vier miljoen Nederlanders met de auto op vakantie. Populairste landen om met de auto naartoe te gaan zijn: Frankrijk (1,4 miljoen), Duitsland (780.000), Italië (500.000) en Oostenrijk (370.000). Maar liefst één op de vijf automobilisten krijgt in het buitenland met autopech te maken.

De alarmcentrales van reisverzekeraars krijgen in de vakanties dan ook veel hulpverzoeken binnen van automobilisten met autopech. Vooral accu’s en koelsystemen van de motor zijn de boosdoeners. De relatief hoge temperatuur in Europa speelt een belangrijke rol bij de mankementen. Accu’s die niet meer in goede conditie zijn, leggen het loodje bij extreme hitte. Daarnaast worden ze ook nog eens extra belast door de airconditioning en andere verbruikers. Filerijden bij hitte kan zorgen voor gebrek aan koeling voor de motor.

Meest voorkomende pech in het buitenland

Ieder jaar stranden er automobilisten met hun voertuig in het buitenland. De alarmcentrales krijgen vooral tijdens de zomervakantie veel hulpaanvragen. De top vijf van meest voorkomende autopech is:

  1. Een oververhitte motor.
  2. Een lekke band of een klapband.
  3. Defecte remmen (bijvoorbeeld door te laag remvloeistofniveau).
  4. Elektrische storingen (bijvoorbeeld door intensiever gebruik van de airco).
  5. Overige motorproblemen.

Meer over de doorlopende reisverzekering van Allianz Global Assistance

Natuurlijk wil je een goede maar ook een voordelige doorlopende reisverzekering met pechhulp. In dat geval adviseren wij je de ‘budget variant’ van Allianz Global Assistance. Dit is de goedkoopste reisverzekering in het assortiment. Ondanks de lage premie, ben je toch uitstekend verzekerd. Volgens de Consumentenbond is deze doorlopende reisverzekering zelfs de ‘Beste Koop’.

De Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering (budget variant) van Allianz Global Assistance is zowel is twee jaar op rij door de Consumentenbond gekozen als ‘Beste koop’! De titel ‘Beste Doorlopende reisverzekering’ ontvang je niet zomaar. De Consumentenbond vergeleek in totaal de voorwaarden en prijzen van 52 doorlopende reisverzekeringen en kwam tot de conclusie dat de doorlopende reisverzekering van Allianz Global Assistance de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft.

Jongerenkorting voor jongeren tot 27 jaar

Als enige reisverzekeraar biedt Allianz Global Assistance tot 10% korting op de totale premie van de Doorlopende Reisverzekering voor jongeren tot 27 jaar. Sluit je de Uitgebreid of Compleet variant af? Dan ontvang je 10% korting. Met de Budget variant ontvang je 10% korting. De korting geldt voor hoofdverzekerde < 27 jaar of hoofdverzekerde + partner zonder kinderen indien beiden < 27 jaar zijn. Voor kinderen op de polis van de ouders geldt geen jongerenkorting.

Premie doorlopende reisverzekering

De premie voor een doorlopende reisverzekering is bijzonder gunstig. Dat komt door de extra korting die je ontvangt als je jonger dan 27 jaar bent. Maar ook voor iedereen boven de 27 jaar zijn de premies erg voordelig. Zie onderstaande premietabel:

Allianz doorlopende reisverzekering
Maandpremies doorlopende reisverzekering Allianz

(Europadekking en maximaal 60 dagen aaneengesloten reisduur)
Leeftijd< 27 jaar> 27 jaar
Budget€1,90€ 1,95
inclusief:
- SOS hulpverlening
- Bagage (€ 1.500,-)
- Rechtsbijstand
Uitgebreid€ 3,67€ 4,08
inclusief:
- SOS hulpverlening
- Bagage (€ 3.500,-)
- Medische kosten
- Rechtsbijstand
Mee te verzekeren bij Uitgebreid:
- Ongevallen
- Winter- en risicosport
- SOS Autohulp
- Annuleringsdekking
€ 0,45
€ 0,53
€ 2,03
€ 3,81
€ 0,50
€ 0,58
€ 2,25
€ 3,81
Compleet€ 4,97
€ 5,52
inclusief:
- SOS hulpverlening
- Bagage (€ 5.000,-)
- Medische kosten
- Ongevallen
- Rechtsbijstand
Mee te verzekeren bij Compleet:
- Winter- en risicosport
- SOS Autohulp
- Annuleringsdekking
€ 0,53
€ 2,03
€ 3,81
€ 0,58
€ 2,25
€ 3,81
Premies exclusief assurantiebelasting.Wil je werelddekking of een maximaal aaneengesloten reisduur van 180 dagen? Maak dan vrijblijvend een premieberekening.

Kies zelf je dekking!

De doorlopende reisverzekering van Allianz Global Assistance kent de volgende dekkingen die je zelf kunt kiezen of uitsluiten:

  • SOS-kosten – Deze rubriek is verplicht en betreft o.a. 24-uurs hulpverlening, redding en opsporing, extra verblijfskosten, repatriëring (o.a. ambulancevliegtuig en vervoer stoffelijk overschot) maar ook de kosten van een begrafenis of crematie en overkomst van familie.
  • Ongevallen – Je ontvangt een uitkering bij overlijden of blijvende invaliditeit ten gevolge van een ongeval.
  • Bagage (Budget, Uitgebreid of Compleet) – Beschadiging, verlies of diefstal van je reisbagage waaronder je smartphone, laptop, tablet of camera.
  • Medische Kosten – O.a. ziekenhuis, ambulance, dokterskosten, hulpmiddelen tandartskosten bij ongeval en medicijnen).
  • Rechtsbijstand – Hulp van juristen en advocaten bij geschillen in het buitenland.

Aanvullende dekkingen

  • Werelddekking – Standaard ben je in Europa verzekerd waaronder wordt verstaan de Azoren, de Canarische Eilanden, Madeira en de niet-Europese landen aan de Middellandse Zee. Tevens is de verzekering geldig tijdens zeereizen tussen genoemde gebieden. Bij Werelddekking: De gehele wereld
  • Wintersport en bijzondere sporten – Voor het beoefenen van bijzondere sporten (bijv. parachutespringen, abseilen en rafting). Maar ook voor technisch duiken (dieper dan 40 meter en tijdens grot- en wrakduiken).
  • Uitgebreide sportuitrusting – Met deze dekking ben je verzekerd voor je sportuitrusting tot maximaal € 2.500,-. Deze dekking geldt aanvullend op de dekking voor Bagage. Deze dekking geldt voor uitrusting die gebruikt wordt bij o.a.: duik-, (kite)surf-, golf-, fiets- en wintersport.
  • Geld – Met deze dekking ben je verzekerd in geval van verlies/diefstal van geld, reischeques en/of chippassen.
  • SOS autohulp – Met SOS autohulp heb je recht op hulp aan je auto of motor in geval van een ongeluk, diefstal, pech of als de bestuurder niet meer in staat is te rijden. De hulp bestaat o.a. uit reparatie ter plaatse, transport naar de garage en eventueel transport naar Nederland als het voertuig niet gerepareerd kan worden. Daarnaast worden o.a. kosten vergoed voor vervangend vervoer, de terugreis naar Nederland, extra verblijfskosten in het buitenland en rechtsbijstand.
  • 180 dagen dekking – Met deze dekking ben je maximaal 180 dagen aaneengesloten verzekerd in het buitenland. Standaard is dit 60 dagen.

Annuleringsverzekering

  • Doorlopende Annuleringsverzekering – De Doorlopende Annuleringsverzekering vergoedt de annuleringskosten vóór de reis. Moet je eerder terug naar huis? Dan krijg je een vergoeding voor de niet-gebruikte vakantiedagen.
  • Doorlopende Dubbel-Zeker Annuleringsverzekering – De Doorlopende Dubbel-Zeker Annuleringsverzekering vergoedt de annuleringskosten vóór de reis. Met de Dubbel-Zeker variant wordt bij eerdere terugkeer naar huis de volledige reissom vergoed. Verder geldt dezelfde dekking als bij de standaard Doorlopende Annuleringsverzekering.
  • Samengestelde Reis – Een samengestelde reis is een reis die bestaat uit los geboekte onderdelen, zoals bijvoorbeeld vlucht, hotel en huurauto. Wanneer een onderdeel van deze reis uitvalt, heb  je daarvoor dekking met deze aanvulling op jouw doorlopende annuleringsverzekering. De annulerings- of omboekkosten worden dan vergoed. Zo heb je toch de mogelijkheid jouw reis voort te zetten.

Assistant Services

Om de hulpverlening nog verder uit te breiden heeft Allianz Global Assistance een aantal extra services geïntroduceerd: de Assistant Services. Deze diensten bieden nog meer zekerheid en bescherming. In combinatie met de Doorlopende Reisverzekering zijn de services tegen een aantrekkelijke prijs extra bij te bestellen en in sommige gevallen zelfs gratis (afhankelijk welke variant je van de Doorlopende Reisverzekering afsluit).

Allianz Global Assistance is de enige reisverzekeraar in Nederland die deze unieke services bij haar Doorlopende Reisverzekering aanbiedt.

De Assistant Services kun je 24/7 online beheren en bestaan uit de volgende onderdelen:

  • SMS Assistant: Bij dreigend gevaar in het reisgebied word je razendsnel per SMS gewaarschuwd;
  • Luggage Assistant: Verloren bagage krijg je hiermee weer snel in handen;
  • Kid Assistant: Dankzij het speciale polsbandje, met unieke code, van Kid Assistant worden kinderen weer snel herenigd met hun ouders;
  • Life Assistant: Medische en andere belangrijke gegevens zijn snel beschikbaar voor hulpverleners wanneer je zelf in nood en niet aanspreekbaar bent.

Bij Allianz Global Assistance kan je voor de bagagedekking kiezen uit drie verschillende varianten:

  • Budget: basisdekking – goed en goedkoop
  • Uitgebreid: normale dekking – gunstige premie
  • Compleet: uitgebreide dekking – voor alle zekerheid

Hieronder staan de verzekerde bedragen

  Verzekerd p.p.
  • Budget
Verzekerd bedrag:max. € 1.000,-
 Camera, laptop, i-pod, etc.:max. € 500,-
 Overige bagage (per item):max. € 350,-
 Eigen risico:€ 50,-
  • Uitgebreid
Verzekerd bedrag:max. € 3.500,-
 Camera, laptop, i-pod, etc.:max. € 1.750,-
 Overige bagage (per item):max. € 500,-
 Eigen risico:€ 50,-
  • Compleet
Verzekerd bedrag:max. € 5.000,-
 Camera, laptop, i-pod, etc.:max. € 3.500,-
 Overige bagage (per item):max. € 1.000,-
 Eigen risico:Geen

Kies je voor een bepaalde variant Bagage, dan is deze van invloed op de keuze voor Medische kosten. Beide moeten van dezelfde variant zijn. Tip: Neem je tijdens je reis veel sportuitrusting mee? Kies dan ook voor de dekking Uitgebreide sportuitrusting. Bij alle drie de varianten bepaal je zelf wat je wilt meeverzekeren. S.O.S. hulpverlening is de enige rubriek, die standaard in je doorlopende reisverzekering zit. De andere rubrieken kan je toevoegen of uitsluiten.

Belangrijkste voordelen doorlopende reisverzekering met pechhulp

  • Gunstige lage premie ook voor de uitgebreide pechhulp.
  • Keuzevrijheid; door jou op maat te maken en keuze uit drie verschillende bagagedekkingen.
  • Jongerenkorting; voor jongeren tot 27 jaar.
  • Slechts premie voor 1 kind, meerdere kinderen gratis meeverzekerd.
  • Uitwonende studerende kinderen tot 27 jaar ook meeverzekerd.
  • Unieke extra Assistant services; alleen bij Allianz Global Assistance.
  • Ideale aanvulling; Doorlopende Annuleringsverzekering.

Waarom Allianz Global Assistance

Dit zijn de voordelen:

  • 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar.
  • Eigen alarmcentrales in 34 landen wereldwijd.
  • Professionele hulp in de Nederlandse taal.
  • Het inschakelen van de beste artsen of ziekenhuizen ter plaatse.
  • Snelle en eerlijke schadebehandeling.
  • HelpMe app, hulpverlening binnen handbereik.

Altijd, waar je ook bent. Je kunt op Allianz Global Assistance vertrouwen.

Vragen?

Heb je een vraag over een doorlopende reisverzekering met pechhulp of heb je andere vragen? Neem dan contact met ons op: Telefoon 055-5400408 (09.00 -12.00 uur) of stuur een email: info@reisverzekeringblog.nl

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739