Medische reisverzekering Schengenvisum Nederland
Sluit nu een Allianz Travel Risk Insurance af voor jouw buitenlandse gast!
✔ Voldoet aan alle eisen voor een Schengenvisum.
✔ Medische kosten gedekt tot €30.000,- Repatriëring: alle noodzakelijke kosten.
✔ Je kunt tussentijds de polis kosteloos wijzigen.
✔ VISUMGARANTIE: Bij afwijzing visum betaal je niets.
✔ De zekerheid van de grootste reisverzekeraar ter wereld: Allianz Global Assistance.
Premie vanaf €2,- per dag
Komt er een gast uit India naar Nederland? Voor een kort verblijf van maximaal 90 dagen in Nederland heeft hij of zij dan een Schengenvisum nodig.
In dit artikel lees je de procedure voor het aanvragen van een Visum kort Verblijf (Schengenvisum) voor gasten uit India.
Medische reisverzekering verplicht
Onderdeel van een visumaanvraag is de verplichte medische reisverzekering voor gasten uit India. Deze medische reisverzekering is snel en voordelig geregeld op onze website.
Jouw gast is verzekerd voor onverwachte medische kosten en repatriëring in alle Schengenlanden. Hiermee voldoet deze medische reisverzekering aan de vereisten die de Nederlandse Ambassade stelt voor een visumaanvraag. Voor slechts € 3,00 per dag is jouw gast uitstekend verzekerd. De polis ontvang je dezelfde dag. Lees hier meer informatie: www.reisverzekeringblog.nl/visum-reisverzekering/
Aanvraagprocedure Schengenvisa in India
De Nederlandse ambassade in India maakt gebruik van de externe dienstverlener VFS Global voor het in ontvangst nemen en de controle van je visumaanvraag. Voor een tijdige afhandeling van de kort verblijf visumaanvragen is het raadzaam om bij hen een afspraak te maken. Bekijk aan welke voorwaarden jouw aanvraag moet voldoen en maak een afspraak via de website van VFS Global in New Delhi (informatie in het Engels). Je kan ook bellen met VFS Global om een afspraak te maken bij één van hun kantoren.
VFS Global Helpline in New Delhi
- Telefoonnummer: 022-67866007 (08:00 – 17:00 uur ) maandag tot vrijdag.
- E-mail: infonorth.nlin@vfshelpline.com en infowest.nlin@vfshelpline.com
- Adres: Shivaji Stadium Metro Station, Mezzanine Level, Baba Kharak Singh Marg, Connaught Place, New Delhi- 110001.
De communicatie is in de Engelse taal.
Nederlandse ambassade in New Delhi
Contactgegevens
- Ambassadeur Marten van den Berg
- Adres Shantipath 6/50 F, Chanakyapuri, New Delhi
- Telefoon: +911124197600 – 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar
- Fax: +911124197710
- E-mail: nde@minbuza.nl
- Openingstijden: maandag tot en met vrijdag: 9.00 – 12.00 uur. Bekijk de dagen waarop de ambassade gesloten is.
Contactgegevens consulaire afdeling
- Openingstijden: Maandag tot en met donderdag: 9.00 – 12.00 en 14.00 – 16.00 uur. Vrijdag: 9.00 – 12.00 uur.
- Schengen visa en Caribische visa (kort verblijf visa): Maak een afspraak (Engelstalig) via VFS Global.
- Interviews t.b.v. kort verblijf visumaanvragen: Maak een afspraak via het online afsprakensysteem.
- Ophalen paspoorten en ID-kaarten (zonder afspraak): Maandag tot en met donderdag: 9.00 – 12.00 en 13.00 – 16.00 uur. Vrijdag: 9.00 – 14.00 uur. Bekijk voordat je komt de dagen waarop de ambassade gesloten is.
- Consulaire vragen per e-mail: Neem bij vragen contact met ons op via het contactformulier.
Visumprocedure VFS Global Services
Indiase inwoners die met een Schengenvisum naar Nederland willen reizen, kunnen op de website van VFS Global Services lezen hoe de procedure werkt. Hieronder geven wij de procedure beknopt weer.
Let op: Indiërs die willen reizen naar Nederland tijdens het hoogseizoen moeten hun visumaanvraag ten minste een maand van te voren indienen om teleurstelling te voorkomen.
Aanvraagprocedure Schengenvisum Nederland voor inwoners India
Stap 1: Bezoek de Engelstalige website van VFS Global Services en lees de informatie.
Stap 2: Vul een Schengenvisum aanvraagformulier in. En zorg voor pasfoto’s die voldoen aan de pasfoto specificaties.
Zorg ervoor dat je alle vereiste documenten kan overleggen.
Zorg voor een compleet dossier. Onvolledige aanvragen worden niet aanvaard.
Stap 3: Maak een afspraak voor een bezoek aan VFS Global Services. En lever daar jouw visumaanvraag en de verplichte dossierstukken in (o.a. paspoort, visumaanvraagformulier, medische reisverzekering)
Stap 4: Bezoek VFS Global Services tijdens de kantooruren, zorg voor een afspraaknummer.
Stap 5: Dien je visumaanvraag in bij VFS Global Services en betaal de kosten contant in Indiase roepie.
Stap 6: Volg de status van je visumaanvraag online.
Stap 7: Haal je paspoort op bij VFS Global Services of wacht op de koerier die jouw paspoort terugbezorgt.
Hulp visumaanvraag vanuit Nederland
Indien jij jouw gast uit India helpt met het aanvragen van een visum, dan kan of moet je vanuit Nederland een aantal zaken regelen:
- Indien je gast bij jou logeert: Formulier voor garantstelling/logiesverstrekking (laten legaliseren bij de gemeente).
- Kopie van je paspoort.
- Bij financiële garantstelling: Kopie van bewijsstukken van je inkomen gelijk of hoger dan het norminkomen.
- Medische reisverzekering (kan hier worden afgesloten).
- Eventuele overige documenten (informeer bij VFS Global Services of de ambassade).
Let op: de documenten en formulieren die een Ambassade vraagt ter onderbouwing van een visumaanvraag kan per ambassade verschillen. Een ambassade is vrij om meer of minder bewijsstukken te vragen.
De bovenstaande formuleren dien je naar India te sturen of te e-mailen.
Medische reisverzekering voor visum afsluiten
Op deze website kan jij zelf eenvoudig en snel een medische reisverzekering afsluiten. Jij mag verzekeringsnemer zijn (premiebetaler) en jouw Indiase gast is dan de verzekerde. Je sluit de polis af en stuurt deze op naar de visumaanvrager (e-mailen kan ook want je ontvangt de polis tevens als digitaal bestand). De polis ontvang je snel. Vraag je vandaag een polis aan, dan ontvang je die dezelfde of de volgende dag.
Premies voor een medische reisverzekering voor Indiërs
De premies voor deze reisverzekering zijn gunstig.
Let op: mocht een visum worden afgewezen en de verzekering is nog niet ingegaan, dan ontvang je de premie terug of er wordt niet geïncasseerd.
Advies: kies voor een Nederlandse verzekeraar!
Wij adviseren jou altijd om een medische reisverzekering in Nederland af te sluiten. Indien er sprake is van een garantstelling (de buitenlandse gast logeert bij de garantsteller) dan is de reisverzekering ook ter financiële bescherming van de garantsteller. Met een Nederlandse reisverzekering val je altijd onder het Nederlandse recht. Nederlandse verzekeraars staan onder streng toezicht (van o.a. de Autoriteit Financiële Markten – AFM) en zijn daarom meestal betrouwbaarder dan buitenlandse verzekeraars uit een ver land. Dat is in geval van hoge kosten of een geschil wel een prettig idee.
Dekking medische reisverzekering
Wij bieden je de Travel Risk Insurance van Allianz Global Assistance. Deze verzekering voldoet aan de Schengen-eisen voor een medische reisverzekering, namelijk:
- De geldigheid van de medische reisverzekering dient gelijk te zijn aan de totale reisduur.
- De verzekering moet geldig zijn in alle Schengenlanden.
- De verzekering moet dekking bieden voor repatriëringskosten (kosten voor het terugbrengen naar India) en medische kosten.
- De dekking voor medische kosten moet minimaal € 30.000,- bedragen.
De dekking van deze speciale reisverzekeringen gaat zelfs nog verder. Zo is jouw buitenlandse gast ook verzekerd voor:
- S.O.S. kosten bij ziekte, ongeval of vermissing van verzekerde;
- overlijden van verzekerde;
- ziekte, ongeval of overlijden van niet-meereizende familie van verzekerde;
- overlijden van een meeverzekerde reisgenoot;
- schade aan eigendommen van verzekerde in het land van domicilie;
- gedwongen oponthoud;
- medische kosten tijdens de reis en het verblijf in Nederland;
- beschadiging en vermissing van reisdocumenten;
- de kosten voor aanschaf van vervangende kleding en/of toiletartikelen;
- schade aan logiesverblijven.
Er is geen dekking in het land van herkomst. Lees voor de volledigheid altijd de polisvoorwaarden.
Dit moet je weten over een medische reisverzekering voor een visum
Wij hebben de belangrijkste feiten nog even overzichtelijk op een rijtje gezet:
- Moet jouw buitenlandse gast een Schengenvisum aanvragen, dan is een medische reisverzekering verplicht.
- Jijzelf kunt een visum reisverzekering op deze website afsluiten voor jouw buitenlandse gast en de premie betalen.
- De Travel Risk Insurance van Allianz Global Assistance voldoen aan alle eisen die worden gesteld aan een medische reisverzekering voor een Schengenvisum (Visum Kort Verblijf).
- De polis ontvang je zeer snel na jouw aanvraag, meestal dezelfde of de volgende dag. Je ontvangt ook de polisvoorwaarden.
- Zolang de polis nog niet is ingegaan kan je deze kosteloos laten aanpassen, bijvoorbeeld omdat de visumdatum anders blijkt te worden.
- Als een visum is afgewezen en de polis is nog niet ingegaan, dan wordt de premie teruggestort en vervalt de verzekering.
- Bestaande kwalen, ziektes en aandoeningen die al bestonden op of vóór de ingangsdatum van de verzekering zijn niet verzekerd en komen daarom niet voor vergoeding in aanmerking. Dat geldt ook voor medicijnen die men gebruikt. Controles en een (ziekenhuis)bevalling van een buitenlandse verzekerde zijn daarom ook uitgesloten op deze reisverzekeringen.
- De medische reisverzekering voor buitenlanders is uitsluitend bedoeld voor plotselinge en onverwachte medische kosten tijdens een verblijf in Nederland of andere Schengenlanden.
- Voor je de polis afsluit dien je het dekkingsoverzicht en de polisvoorwaarden te hebben gelezen, zodat je weet waar jouw gast wel of niet voor verzekerd is.
Vragen?
Wil je meer informatie over een medische reisverzekering voor gasten uit India of heb je andere vragen? Neem dan contact met ons op: Telefoon 055-5400408 (09.00 -12.00 uur) of stuur een e-mail: info@reisverzekeringblog.nl
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.