vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Vliegtuigpassagiers claimen massaal

Nu het nieuws zich verspreid heeft dat passagiers een vergoeding kunnen claimen bij een vertraagde vlucht, wordt dat ook massaal gedaan. Dit zal de luchtvaartbranche op den duur miljoenen gaan kosten.

Gespecialiseerd bureau inschakelen
Om je recht als vliegtuigpassagier te behalen kun je onder andere een gespecialiseerd bureau inschakelen. Zij proberen schadevergoeding voor je te krijgen en ontvangen daar vervolgens zelf een commissie over. In de meeste gevallen hoef je bij deze bureaus niets te betalen als ze het ze niet lukt een schadebedrag te ontvangen (no cure, no pay).

Aanvragen toegenomen met 400 procent
Volgens Hendrik Noorderhaven, directeur van EU Claim, is het aantal aanvragen de afgelopen weken toegenomen met maar liefst 400 procent. Andere bureaus en tussenpersonen zeggen het ook veel drukker te hebben. Luchtvaartmaatschappijen kunnen binnenkort dus een fors aantal claims verwachten van passagiers van vertraagde vluchten.

Rechten van vliegtuigpassagiers
Een vliegtuigmaatschappij kan zich niet zo gemakkelijk beroepen op overmacht. Een technisch mankement aan het toestel is bijvoorbeeld geen reden om een schadeclaim af te wijzen. Het vliegtuig dient namelijk ruim voor vertrek hierop gecontroleerd te worden. Overboekingen of vertragingen omdat het beoogde vliegtuig ingezet wordt op een andere lijn is ook geen argument. Het is de keuze van de maatschappij om jouw vliegtuig niet te laten vertrekken. Stakingen zijn alleen overmacht als het stakingen zijn van personeel van een andere maatschappij of als het een wilde staking is. Als passagier heb je dus genoeg rechten.

Verlies voor luchtvaartbranche
Het gaat de luchtvaartbranche miljoenen kosten als alle ingediende schadeclaims worden toegewezen. Uiteindelijk betaalt de passagier hier weer de prijs voor. Hoogstwaarschijnlijk zal dit verlies in de toekomst worden doorberekend in de ticketprijs.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Er zijn 3 reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739