vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Consument denkt positief over eigen verzekeraar

Verbond-van-Verzekeraars

‘Consument denkt positief over eigen verzekeraar’

Consumenten zijn veel minder negatief over verzekeraars dan zij zelf denken, maar wel positiever over de eigen verzekeraar dan over de sector. Dat is een van de opmerkelijkste uitkomsten uit het onderzoek dat marktonderzoeksbureau GfK opzette ter gelegenheid van zijn jaarcongres.

Begin dit jaar is onderzocht hoe de verhoudingen zijn tussen consumten en verzekeraars. Er werden 20.000 consumenten bij het onderzoek betrokken. Hieruit blijkt dat Nederlandse consumenten verzekeraars op het aspect ‘vertrouwen’ gemiddeld een 7,1 geven.

De uitkomst is een mooie opsteker voor de verzekeringssector, die de laatste jaren serieus werk heeft gemaakt van vernieuwing en verandering van cultuur. Een vernieuwing die overigens nog altijd beter zichtbaar moet worden bij de klanten, vindt algemeen directeur van het Verbond Richard Weurding. Hij noemde tijdens het GfK-congres een groot aantal structurele veranderingen in processen, producten en dienstverlening die de sector in de afgelopen jaren heeft gerealiseerd in het kader van het programma VerzekeraarsVernieuwen. Allemaal vanuit de gedachte om het klantbelang centraal te stellen. Weurding: “Structurele versterking van de positie van de consument is de basis voor een gezonde en duurzame financiële dienstverlening.”

Weurding benadrukte dat het vernieuwingsprogramma waarmee het Verbond en de sector de afgelopen vier jaar bezig zijn geweest, ook de komende jaren zal doorgaan. “Vernieuwing moet in de genen van verzekeraars zitten, het moet een ‘state of mind’ zijn. De komende tijd komt het wat het Verbond betreft neer op het leveren van meer bewijs.”

Daarmee ging Weurding expliciet in op de woorden van onder andere AFM-voorzitter Ronald Gerritse, die recent liet weten nog onvoldoende tekenen van vernieuwing te bespeuren bij verzekeraars. “We moeten (beter) laten zien wat we doen, en dat we dat goed doen”, aldus Weurding. ”Het onderzoek van GfK geeft ons een duw in de rug op de weg die we zijn ingeslagen naar vertrouwensherstel.”

Bron: Verbond van Verzekeraars

 

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739