vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Europeesche reisverzekeringen: premie berekenen en afsluiten

Europeesche reisverzekeringen: premie berekenen en afsluitenBereken hier de premie voor een reisverzekering of annuleringsverzekering van de Europeesche. Je kunt daarna eenvoudig de verzekering afsluiten. De polis ontvang  je direct per e-mail. Snel, handig en voordelig.

De Europeesche is meerdere keren door reisagenten uitgeroepen tot beste reisverzekeraar van Nederland en heeft uitstekende reis- verzekeringen en annuleringsverzekeringen!

Uniek is de Allrisk annuleringsverzekering die in Nederland alleen door de Europeesche word aangeboden. Met de Allrisk Annuleringsverzekering bepaal je zelf om welke reden je de vakantie annuleert of eerder beëindigt. Zo kan je jouw vakantie bijvoorbeeld ook annuleren omdat je beste vriend(in) ernstig ziek wordt, of omdat het reisadvies van je bestemming van code geel naar oranje gaat. Je krijgt voor deze extra annuleringsredenen dan 75% van jouw annuleringskosten vergoed. In de voorwaarden lees je wat je vergoed krijgt en welke uitzonderingen er zijn.


• Kortlopende Reisverzekering

Met deze kortlopende reisverzekering ben je uitstekend beschermd tijdens je reis of vakantie. De Europeesche Hulplijn staat dag en nacht voor je klaar om jouw in je eigen taal te helpen bij pech, ongeval of ziekte. Onvoorziene kosten, zoals extra reis- en verblijfkosten en telecommunicatiekosten, zijn standaard meeverzekerd. Ook schade aan logiesverblijven is standaard gedekt. Je kunt de verzekering uitbreiden met onder andere dekkingen voor bagage, hoge geneeskundige kosten in het buitenland, ongevallen en hulp voor je vervoermiddel.

√  Zonder zorgen op vakantie.
√  Kinderen tot 5 jaar gratis meeverzekerd.
√  Bijna alle sporten standaard meeverzekerd.
√  Geen eigen risico bij geneeskundige kosten.
√  Europeesche Hulplijn en meer voordeel bij afsluiten.


• Kortlopende Annuleringsverzekering

Kun je onverwachts niet op reis of moet je een reis afbreken om een verzekerde reden? Dan vergoedt deze verzekering de annuleringskosten tot maximaal de reissom die je hebt betaald. Je bent daarmee beschermd tegen de kosten van annulering en ongebruikte reisdagen. De kortlopende annuleringsverzekering gaat in vanaf het moment dat deze hebt afgesloten.

√  Ook last-minute boekingen zijn gedekt.
√  Alle annuleringsredenen zijn te verzekeren.
√  Vergoeding bij vertrek- of aankomstvertraging.
√  Snelle vergoeding van kosten.


• Doorlopende Reisverzekering

Iedereen die regelmatig op reis gaat en daarvoor niet telkens een aparte verzekering wil afsluiten, is met de Doorlopende Reisverzekering van de Europeesche prima verzekerd. Het hele jaar door ben je tijdens jouw vakanties altijd en overal verzekerd van persoonlijke hulp in jouw eigen taal. De Europeesche Hulplijn staat dag en nacht voor je klaar om je te helpen bij pech, ongeval of ziekte. Onvoorziene kosten, zoals extra reis- en verblijfkosten en telecommunicatiekosten, zijn standaard meeverzekerd. Ook schade aan logiesverblijven is standaard gedekt. Je kunt de verzekering uitbreiden voor onder andere bagage, geneeskundige kosten, ongevallen en wintersport.

√  Eén keer regelen en al jouw vakanties zijn altijd verzekerd.
√  Wereldwijde hulp, 24 uur per dag.
√  Gunstige premie.
√  Snelle uitkering bij schade.
√  Kinderen tot 5 jaar gratis meeverzekerd.


Coronavirus update

In de onderstaande informatie vindt je antwoorden op veel gestelde vragen over de reis- en annuleringsverzekering van de Europeesche.
De Nederlandse overheid geeft reisadviezen voor alle landen. De Europeesche volgt deze adviezen als het gaat om de dekking van hun verzekeringen. De overheid waarschuwt ervoor dat de situatie op de reisbestemming weer kan veranderen en het reisadvies weer oranje of rood kan worden. Daarbij is aangegeven dat de overheid geen reizigers zal repatriëren. Kijk daarom voor een actueel reisadvies, zowel voorafgaand als tijdens uw reis op: www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen.

Let op: voor inwoners van Belgie en Duitsland gelden de reisadviezen van de eigen overheid. Dit kan afwijken van de reisadviezen van de Nederlandse overheid.

Voor jouw reis- en/of annuleringsverzekering geldt dat een schadegebeurtenis onverwachts en onvoorzien moet zijn om voor een vergoeding in aanmerking te komen. Tevens ben je als verzekerde verplicht om schade te beperken en te voorkomen.

Onderstaande vragen en antwoorden zijn van toepassing vanaf 3 juni 2020.

Annuleringsverzekering

Is er dekking op mijn annuleringsverzekering als ik een reis boek naar een land met het reisadvies code groen of geel?

Je hebt de normale dekking op de kortlopende- en doorlopende annuleringsverzekering als het reisadvies naar jouw bestemming (weer) groen of geel is op het moment dat je de reis boekt. Dit geldt ook voor de Allrisk annuleringsdekking.

Is er dekking voor de annuleringskosten als ik mijn reis wil annuleren vanwege een aangepast reisadvies?

Je wilt jouw reis annuleren vanwege een aangepast reisadvies naar code oranje of rood? Op de standaard annuleringsverzekering bestaat alleen dekking voor in de polis genoemde verzekerde gebeurtenissen. Alle andere redenen om je reis te annuleren zijn daarom niet verzekerd. Aangepaste reisadviezen zijn niet genoemd en vallen dus niet onder de dekking.

Heb je een reis geboekt en een Allrisk annuleringsdekking gesloten toen het reisadvies voor jouw bestemming groen of geel was? Dan vergoeden wij 75% van de annuleringskosten als je de reis nu zelf annuleert, vanwege het gewijzigde reisadvies. En mits de reisorganisatie de kosten niet vergoed.

Is er dekking op mijn annuleringsverzekering als ik onverhoopt eerder terug ben gekeerd vanwege een gewijzigd reisadvies? Bijvoorbeeld van code geel naar code oranje of rood.

De standaard annuleringsverzekering biedt hiervoor geen dekking. Heb je een Allrisk annuleringsdekking? Dan vergoeden we de niet gebruikte reisdagen voor 75%.

Als ik op de luchthaven door de luchtvaartmaatschappij wordt geweigerd voor mijn vlucht. Is dit gedekt?

Een luchtvaartmaatschappij heeft het recht om een reiziger te weigeren op een vlucht. Bijvoorbeeld als je niet de juiste reisdocumenten hebt, of om redenen op het gebied van gezondheid, veiligheid of beveiliging. Dus ook in deze situatie kan dit voorkomen. Als je geweigerd wordt op een vlucht dan kan je mogelijk een vergoeding claimen bij jouw luchtvaartmaatschappij. Op de standaard annuleringsverzekering is het geweigerd worden op een vlucht geen verzekerde gebeurtenis. Heb je een Allrisk annuleringsdekking? Dan kan je eventueel 75% van de niet gebruikte reisdagen claimen. Hierbij houden we rekening met de vergoeding die je van de luchtvaartmaatschappij heeft gekregen.

Het coronavirus is bij mij of mijn verzekerde reisgenoot vastgesteld door middel van een PCR-test. Kan ik een beroep doen op mijn annuleringsdekking?

Is het coronavirus bij jou of je reisgenoot aantoonbaar vastgesteld? De annuleringsdekking biedt dan dekking voor het annuleren van een reis omdat jezelf of je reisgenoot corona heeft.

Reisverzekering

Heb ik dekking op mijn reisverzekering als ik wil afreizen naar een land waarvoor het reisadvies code geel of groen is?

Er is dekking als op het moment van vertrek vanuit Nederland er voor het land van bestemming een reisadvies code geel of groen is afgegeven. Geldt er in het land van jouw reisbestemming een quarantaineverplichting bij aankomst? Dan zijn de extra reis- en verblijfskosten niet verzekerd.

Mijn reisbestemming heeft code oranje of rood. Biedt mijn reisverzekering dekking als ik (medische) kosten moet maken door het coronavirus?

Ben je nog niet vertrokken naar jouw reisbestemming en is er een negatief reisadvies afgegeven voor je reisbestemming? Dan ben je niet verzekerd als je toch naar jouw reisbestemming gaat en een corona-gerelateerde schade oploopt of daarvoor kosten moet maken. Dit geldt ook als het reisadvies voor je bestemming tijdens je reis wordt aangepast van oranje of rood naar de code geel of groen. Voor niet corona- gerelateerde schade heb je wel dekking op je Europeesche reisverzekering.

Is er dekking op mijn reisverzekering als het reisadvies tijdens mijn reis wordt aangepast?

Ben je op jouw bestemming en wordt tijdens de vakantie het reisadvies aangepast van code groen of geel naar code oranje of rood? Neem dan contact op met jouw reisorganisatie, luchtvaartmaatschappij of Buitenlandse zaken en volg hun adviezen op. Verlaat zo snel mogelijk het land als dat wordt geadviseerd door de Nederlandse overheid.

De dekking van je verzekering loopt door tot de einddatum van je reisverzekering of tot het eerst mogelijke moment dat je naar huis kunt terugkeren. Blijft je langer op je vakantiebestemming, terwijl je redelijkerwijs wel naar huis kunt terugkeren? Dan schiet je in ernstige mate tekort in jouw verplichting om schade te voorkomen. Je bent dan niet meer verzekerd voor schade die gerelateerd is aan corona. Je bent nog wel verzekerd voor schade die niet gerelateerd is aan corona. Zoals medische kosten als gevolg van een beenbreuk of bagage die wordt gestolen. Mits je de betreffende rubrieken heeft meeverzekerd. Uiteraard dien je wel de normale voorzorgsmaatregelen in acht te nemen.

De kosten van vervroegde terugkeer als gevolg van een veranderd reisadvies zijn niet gedekt op een reisverzekering.

Ik ben op reis en heb extra reis- en verblijfkosten, omdat ik door het coronavirus langer op mijn reisbestemming moet blijven. Is dit verzekerd?

Extra reis- en verblijfkosten zijn alleen verzekerd als jij of jouw medeverzekerde ernstig ziek wordt tijdens de reis en na akkoord door de alarmcentrale SOS International: 020-6515777. Neem in andere gevallen contact op met je reisorganisatie, hotel of vervoersmaatschappij.

Ik ben op reis en heb extra reis- en verblijfkosten, omdat ik door het coronavirus in quarantaine moet.

Heb je extra reis- of verblijfkosten omdat je op reis preventief in quarantaine moet? Deze kosten vallen niet onder de dekking van jouw verzekering.

Elke situatie is anders. En elke schade wordt individueel beoordeeld. Aan bovenstaande vragen en antwoorden kunnen daarom geen rechten worden ontleend.


Wie is de Europeesche?

De Europeesche is gespecialiseerd in het verzekeren van activiteiten die je in je vrije tijd onderneemt. De Europeesche is onderdeel van ASR Nederland. ASR Nederland is de op twee na grootste verzekeraar in Nederland. ASR Nederland is sinds 3 oktober 2008 voor 100 procent eigendom van de Staat der Nederlanden.

De reisverzekeringen van de Europeesche

De Europeesche biedt vernieuwende verzekeringen en wil graag tegemoet komen aan jouw wensen. Het uitgangspunt is een goede kwaliteit, zodat je kunt genieten van een zorgeloze reis en vakantie. In 2012 is de Europeesche voor de 14e keer door Nederlandse reisagenten uitgeroepen tot beste reisverzekeraar van Nederland!

Je gaat op vakantie om te genieten. Gaat er toch iets mis, dan kun je wereldwijd, dag en nacht bellen met de Europeesche Hulplijn. De medewerkers beantwoorden je vragen bij pech, ongevallen, ziekte en calamiteiten. Indien je een arts nodig hebt, verwijzen zij je door naar een betrouwbare specialist of een goed ziekenhuis bij je in de buurt. Zij schakelen zo nodig direct de hulp in van de alarmcentrale SOS International. De Europeesche Hulplijn: + 31 20 65 15 777. Sla het nummer direct op in je mobiele telefoon. Dan heb je het nummer altijd bij de hand in geval van nood.

Video Europeesche Verzekeringen

Bekijk hier de video van de Europeesche Verzekeringen:

Voordelen van de Europeesche reisverzekeringen

Bij de Europeesche ben je verzekerd van kwaliteit en een efficiënte dienstverlening. De verzekerde staat centraal. Alle voordelen van de Europeesche op een rijtje:

  • Gespecialiseerd in het verzekeren van vrije tijd.
  • Vernieuwende verzekeringen en goede kwaliteit.
  • Goede bereikbaarheid, ook telefonisch.
  • Europeesche Hulplijn is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar.
  • Hulpverlening door de alarmcentrale van SOS International.
  • Winnaar Veer voor de Beste Reisverzekeraar.
  • De Europeesche is onderdeel van ASR Nederland.

De reisverzekeringen van de Europeesche kun je via de website van Reisverzekeringblog.nl rechtstreeks afsluiten bij Europeesche verzekeringen.

Vragen?

Heb je een vraag over reisverzekeringen of heb je andere vragen? Neem dan contact met ons op: Telefoon 055-5400408 (op werkdagen tijdens kantooruren) of stuur een e-mail: info@reisverzekeringblog.nl

Reisverzekeringblog werkt samen met Faber Verzekeringen te ‘s-Gravenhage (AFM nr. 12019424)

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Reisverzekeringkblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorgverzekeringen en schadeverzekeringen particulier - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739