vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Maleisië promoot ‘Homestay’ vakanties

Consumentenbond blij met betere rechten voor luchtvaartpassagiers

De homestay pakketten, waarbij toeristen overnachten bij Maleisiërs ‘thuis’, blijken een groot succes.

In Sabah, één van de twee deelstaten van Maleisisch Borneo, verdubbelde in 2011 het aantal toeristen dat gebruik maakte van het unieke aanbod naar in totaal 34.578. Ook dit jaar zet de populariteit van de homestays in Sabah door, met 7.714 bezoekers in de eerste vier maanden.

Homestay programma

Het homestay programma dat in heel Maleisië beschikbaar is, wordt ondersteund door het Maleisische Ministerie van Toerisme, dat onder andere vorig jaar apps voor de iPhone en iPad ontwikkelde. Daarnaast werden de homestays op verschillende internationale toerismebeurzen gepromoot en heeft het ministerie geld beschikbaar gesteld voor diverse homestay ondernemers om hun faciliteiten te upgraden.

De Maleisische Minister van Toerisme, Dr. Ng Yen Yen, benadrukt dat dankzij het homestay programma veel bewoners van het platteland er economisch op vooruit zijn gegaan. “Zij zijn niet langer afhankelijk van de landbouw of producten uit het bos. Het homestay programma is een andere manier om de lokale culturen en manier van leven onder de aandacht te brengen.

Lifestyle-ervaring

Een homestay package betekent niet alleen accommodatie, maar is een ‘lifestyle-ervaring’ waarbij buitenstaanders kunnen proeven van de lokale smaken. We willen laten zien dat Maleisië een multicultureel land is, waar mensen met verschillende etnische achtergronden en culturen met elkaar in harmonie leven.”

De homestay pakketten voor Sabah zijn inclusief overnachtingen (bijvoorbeeld in een traditioneel Rungus longhouse), retourvlucht tussen Kota Kinabalu en Kudat en activiteiten, zoals voedsel zoeken in het bos en een mangrovewandeling.

Kijk voor meer informatie over het homestay programma op www.go2homestay.com.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739