Allianz Global Assistance schrijft in een persbericht dat zij vanaf heden in staat is om snel schade op reisverzekeringen af te handelen. Een online melding van een reisschade zal binnen vijf werkdagen worden verwerkt.
Een schade is vervelend en lang op je geld moeten wachten is dat zeker. Mondial pakt dit probleem aan door haar systemen te verbeteren en zoveel mogelijk reisschades elektronisch af te handelen. Voorwaarde is wel dat aanvullende informatie en bewijsstukken ook elektronisch worden meegezonden.
Omdat snelheid centraal staat bij de afhandeling van schades wordt er vanaf nu van elke digitale schademelding een online schadedossier aangemaakt. De verzekerde ontvangt direct in de bevestigingsmail het dossiernummer en kan bij eventuele vragen over de schadeaanvraag dit nummer vermelden.
Reisverzekering Blog: Allianz Global Assistance vermeldt niet in het persbericht hoelang de huidige doorlooptijd van een schadeafhandeling is. Het is dus moeilijk te bepalen of het echt om een aanzienlijke verbetering gaat. Verder is het onduidelijk of Mondial zich hiermee onderscheidt van andere grote reisverzekeraars.
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.
Er zijn 2 reacties