Wij kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: lees de polisvoorwaarden van je reisverzekering goed door, toch gebeurt dat nog onvoldoende. Een Amerikaanse reisverzekeraar was creatief en verstopte een prijsvraag in de verzekeringsvoorwaarden.
De reisverzekeraar Squaremouth plaatste vorige maand in de polisvoorwaarden van hun reisverzekering een tekst met ‘It Pays to Read’. Daarin was te lezen dat de verzekeraar een verzekerde wilde belonen die polisvoorwaarden volledig zou doorlezen. De eerste persoon die binnen de actieperiode contact op nam met de verzekeraar kreeg een bedrag van 10.000 dollar.
Tot verbazing van Squaremouth meldde zich binnen een dag de winnaar. Het bleek een docente consumenteneconomie die uit belangstelling altijd de kleine lettertjes leest in voorwaarden.
Suqaremouth betaalde niet alleen de 10.000 dollar uit maar maakte ook hetzelfde bedrag over naar een organisatie die zich inzet voor een betere leesvaardigheid bij kinderen. De twee scholen waaraan de vrouw lesgeeft kregen bovendien elk $ 5.000.
De verzekeraar was tevreden over het effect van de actie en hoopt dat meer verzekerden voortaan de polisvoorwaarden doorlezen.
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.