vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408
  • Europeesche
  • Unigarant
  • Allianz
  • OOM verzekeringen

Vergelijk

Vergelijk premies, dekkingen en voorwaarden van reisverzekeringen.

lees verder

Bespaar

Lees onze tips om premie op je reisverzekering te besparen.

lees verder

Advies

Waar moet je op letten bij het afsluiten van een reisverzekering?

lees verder

Contact met ‘thuis’ belangrijk voor zakenreizigers

Contact met 'thuis' belangrijk voor zakenreizigers

Contact met ‘thuis’ belangrijk voor zakenreizigers

Uit een wereldwijd onderzoek onder 10.000 gasten van een internationale hotelgroep, blijkt dat contact met het thuisfront boven aan het prioriteitenlijstje van zakenreizigers staat. Afwezigheid van een internetverbinding is grootste stressfactor tijdens zakenreizen.

Geen contact met het thuisfront kunnen opnemen doordat er geen internetverbinding is voor 40% van de zakenreizigers de grootste stressfactor. Op de tweede plaats staat slechte aansluitingen tijdens het reizen(26%) en lawaaiige locaties (24%).

Het onderzoek was uitgevoerd onder 10.000 mensen uit alle delen van de wereld die voor hun werk reizen. Ook andere bevindingen onderstrepen het belang van internettoegang:

  • 61% van de deelnemers aan de enquête zei dat internet de belangrijkste extra voorziening in hun hotelkamer was. Dit werd vaker genoemd dan een tv (17%), een bad (5%), een koelkast (3%) en een minibar (1%).
  • Boven aan de lijst met activiteiten waardoor reizigers zich sneller thuisvoelen als zij in hun hotelkamer zijn aangekomen, stond aanmelden bij internet (31%), en daarna volgden de kamer verkennen (25%), een warme douche nemen (14%) en uitpakken (13%).
  • Meer dan de helft van de mensen met kinderen (53%) die aan de enquête deelnamen, noemde contact met het gezin de beste manier om aan het eind van een werkdag te ontstressen.
  • 89% zei dat gratis internet hen gelukkiger zou maken als zij voor hun werk op reis zijn.
  • En bijna twee derde van de respondenten (65%) zou op reis heel ongelukkig zijn als zij geen manier hadden om contact met hun dierbaren thuis te onderhouden.
  • Bijna twee derde (64%) van de reizigers zegt liever via internet dan met de telefoon te communiceren met mensen thuis.

 

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739