vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Luchtvaartmaatschappij onderzoekt irritaties en wensen passagiers

British-airways

Luchtvaartmaatschappij onderzoekt irritaties en wensen passagiers

Aan de gate krijg je te horen dat er geen plaatsen zijn toegewezen. Een gezellig praatje kun je ook wel vergeten, want je reisgenoten zitten ergens anders in het vliegtuig. En door die praatgrage buurman, die ook nog eens jouw armleuning opeist en baby op de rij achter je, lijken die paar uur wel een paar weken te duren.

Herken je dit scenario? Uit onderzoek van British Airways blijkt van wel.

Om de service gericht te kunnen verbeteren, vroegen ze aan 2.000 passagiers uit de hele wereld wat hen het meest irriteert gedurende de vlucht. Verder onderzocht de vliegmaatschappij wat een korteafstandsvlucht leuker kan maken en wat hun passagiers zoal doen om de reistijd tussen twee luchthavens te doden.

Wat irriteert jou tijdens een korteafstandsvlucht?

Een te luidruchtige medepassagier wordt wereldwijd bestempeld als de grootste irritatie. De tweede plaats gaat naar betalen voor inflight eten of drinken, een dure aangelegenheid die bovendien niet bepaald gastronomische hoogstandjes oplevert. Het is dan ook niet voor niets dat net geen 30% van de ondervraagden zijn eigen boterhammetjes smeert en meeneemt. Geen verrassing, Nederlanders blinken hierin uit: 37% van de Nederlanders brengt eigen eten mee.

Ook geven Nederlanders het minst uit aan taxfree winkelen. Het minst kostbewust zijn de Fransen, waarvan 82% zijn maaltijd koopt op het vliegtuig. Op de vraag ‘wat drink je aan boord?’ antwoordde een kleine 10% van onze landgenoten dat ze wel eens een alcoholische drank nuttigen op het vliegtuig. Uit de enquête blijkt dat de Belgen de grootste alcoholische drinkers zijn.

Wat zou jouw korteafstandsvlucht leuker kunnen maken?

Iedereen wil overal bereikbaar zijn en het vliegtuig is geen uitzondering, want bijna 65% van de ondervraagde wil graag internet aan boord van een korteafstandsvlucht. Nog eens bijna een kwart van de ondervraagden zou graag zijn gsm gebruiken in het vliegtuig of een digitaal magazine doorbladeren. Dromers zien het meteen groots: individueel entertainment in 3D, een aparte kinderzone – inclusief kindermeisjes – en zelf een panoramisch dak in het vliegtuig haalde vlot de top 6, een (voor)uitzicht waar 25% van de Roemenen voor tekenen.

Wat doe jij om de tijd te verdrijven aan boord?

De respondenten van de enquête besteden verrassend genoeg meer tijd aan kletsen met hun buren dan aan spelen met elektronische gadgets. Opvallend: de Polen komen uit de survey als de meest sociale vliegers: 37% van hen knopen een gesprek aan met een medereiziger. 22% van de Nederlands zegt graag te babbelen met onbekenden op het vliegtuig. Wat doen wij het liefst aan boord? 85% van de Nederlanders leest het liefst een boek. Het asociaalste land? België! Slechts 16% van de Belgen zit te wachten op een praatje. Wie geen zin heeft in een babbel kan het best naast een Belg gaan zitten.

Opmerkelijke cijfers

Nederland is de koploper in het snel inpakken: 43% heeft minder dan een halfuur nodig. Van de Nederlanders die de survey invulden moest 24% al eens bijbetalen voor te zware bagage. De British Airways Short-haul Survey werd uitgevoerd bij 2000 reizigers uit Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland, Nederland, Roemenië, Polen en België die minstens twee keer per jaar het vliegtuig nemen.

Reisverzekeringblog.nl tip: Boek je regelmatig een vliegticket? Denk dan aan een ticketannuleringsverzekering. De verzekering dekt de annuleringskosten die in rekening worden gebracht als je onverwacht noodgedwongen toch je reis moet annuleren.

√  Uitstekende annuleringsverzekering voor geboekte tickets (vliegtuig, boot, bus, trein, etc.).
√  De maximale reissom is € 2.000,- per persoon en € 10.000,- per boeking.
√  Vergoedt ook de annuleringskosten van meereizende gezinsleden.

Premie Ticket Annuleringsverzekering: € 16,90 voor Europadekking en € 28,15 voor werelddekking per persoon (inclusief poliskosten en assurantiebelasting). Meer weten of afsluiten? Klik hier: ticket-annuleringsverzekering

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739