vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408
  • Europeesche
  • Unigarant
  • Allianz
  • OOM verzekeringen

Vergelijk

Vergelijk premies, dekkingen en voorwaarden van reisverzekeringen.

lees verder

Bespaar

Lees onze tips om premie op je reisverzekering te besparen.

lees verder

Advies

Waar moet je op letten bij het afsluiten van een reisverzekering?

lees verder

Top 10 ergernissen van Nederlandse hotelgasten

Geluidoverlast-hotelkamerHeerlijk ontspannen en slapen in een mooie hotelkamer met een groot, zacht bed is cruciaal om helemaal tot rust te komen tijdens een vakantie. Tenminste, dat hoop je dan maar. Luidruchtige buren kunnen wel eens roet in het eten gooien.

Uit het Hotelvoorzieningenonderzoek, dat Hotels.com in maart en april 2015 uitvoerde, blijkt dat Nederlandse hotelgasten zich dikwijls ergeren. Hotels die meer Nederlandse bezoekers willen trekken, kunnen deze top 10 verbeterpunten dus maar beter in hun achterhoofd houden.

Een goede nachtrust pakken, is voor Nederlanders erg belangrijk; 64% van de Nederlandse hotelgasten ergert zich het meest aan geluidsoverlast van de buren. Maar dat is nog niet alles. Een niet ruikend tapijt staat hoog in het vaandel van Nederlandse reizigers, daar 45% van hen een onaangename geur onprettig vindt en denkt dat dit goede vakantiesfeer kan verpesten. Ook wordt 38% van de Nederlanders niet blij als er geen warm water meer uit de kraan komt.

Nederlanders staan bekend om hun kwaliteit om altijd wel iets te vinden om over te zeuren. Toch blijkt uit het Hotelvoorzieningenonderzoek dat hotelgasten over de hele wereld zich wel eens irriteren. Opmerkelijk is dat de Nederlandse top 3 overeenkomt met de wereldwijde ergernissen. Hotels die de ideale hotelkamer nastreven voor zowel Nederlands gasten als gasten over de hele wereld, kunnen deze kritische checklist dus maar beter ter harte nemen.

Top 10 ergernissen hotelkamers van Nederlandse gasten

1. Geluidsoverlast van andere gasten (64%)
2. Onplezierige geur van het tapijt (45%)
3. Geen warm water meer (38%)
4. Te weinig stopcontacten (32%)
5. Beperkte ontbijturen (15%)
6. Niet zelf kunnen kiezen wanneer de kamer wordt schoongemaakt (15%)
7. Fooien moeten geven wanneer het personeel helpt (11%)
8. Slecht nachtkastje/leeslampje (10%)
9. Een sleutelkaart gebruiken om elektriciteit of airconditioning te activeren (8%)
10. Geen koffieapparaat of waterkoker op de kamer (8%)

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739