vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Advies aan hotels: ‘Schaf betalen voor WiFi af’

Consumentenbond blij met betere rechten voor luchtvaartpassagiers Hotels moeten direct stoppen met het vragen van geld aan gasten voor het gebruik van draadloos internet. Dat zegt Conrad van Tiggelen van het NBTC. ‘Gebruik WiFi als marketingtool en niet als kosten factor’.

Van Tiggelen deed zijn uitspraak tijdens Holland Hospitality Outlook 2012 in Amsterdam RAI dinsdag 29 mei. Hij was een van de sprekers tijdens de bijeenkomst over de stand van zaken en verwachtingen voor de Nederlandse gastvrijheidbranche.

WiFi als marketingtool

Volgens Van Tiggelen zorgt gratis WiFi voor ambassadeurs voor het hotel. ‘De mensen die hun camera of telefoon meenemen, maken foto’s en sturen die rond. Dat is de makkelijkste manier om direct in te zetten. Gebruik WiFi daarom als een marketingtool en niet als een kostenfactor’, adviseert Van Tiggelen.

Betalen voor WiFi in hotels moet volgens Van Tiggelen zo snel mogelijk worden afgeschaft. Van Tiggelen: ‘Ik begrijp dat het easy cash is, maar op langer termijn is het beter dat mensen de beschikking hebben over free WiFi. Zodat ze positief over het bedrijf kunnen schrijven en mooie foto’s kunnen verspreiden op Facebook, Twitter of andere sociale media. Zo wordt het woord verspreid onder vrienden en kennissen’.

Facebook

Van Tiggelen wees verder naar het Pulitzer Hotel Amsterdam als goed praktijkvoorbeeld bij de inzet van Facebook. ‘De consument is op zoek naar authenticiteit en naar lokale dingen. Wat deze grote ketenhotel doet is op lokale dingen inspelen door een ambassadeur te hebben die zijn eigen Facebook-kanaal heeft. De conciërge van het hotel post op zijn eigen Facebook-kanaal wat er gebeurt in Amsterdam. Dat geeft een heel persoonlijke, authentieke sfeer weer.

Bron: missethoreca.nl

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739