vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Verzekeraars scoren 7,8 voor consumentenservice

Reizigers naar peru opgepast: toename gele koorts gevallen

Nederlandse verzekeringsmaatschappijen scoren een 7,8 op consumentenservice. Dat blijkt uit de eerste maandelijkse servicescan van Preferenso en strategisch marktonderzoeksbureau Trendbox.

In de servicescan zijn beoordelingen van meer 4.500 Nederlanders verwerkt over serviceverlening van leveranciers binnen de telecom- en internetbranche, de energiesector en de verzekeringswereld. De bedrijven worden in de scan beoordeeld op service en prijs-kwaliteitverhouding door hun klanten. Naast een indicatie met een cijfer tussen één en tien, wordt gekeken naar actuele, kwalitatieve reviews over de betreffende leveranciers. Preferenso, een online verzamelplaats voor onafhankelijke klantmeningen over dienstverlening van bedrijven, lanceert de servicescan in klantgerichtheid in samenwerking met Trendbox.

Goed, snel en helder

De verzekeringsmaatschappijen scoren met een 7,8 voor consumentenservice beduidend hoger dan de telecom-, internet- en energieleveranciers die ook in april gescreend zijn. De service van de leveranciers in de telecom- en internetbranche wordt door de Nederlandse consument gewaardeerd met een 6,1.

“Verzekeraars werken hard aan hun dienstverlening”, aldus Verbondsdirecteur Richard Weurding. Hij noemt deze uitkomst dan ook zeer bemoedigend. Uit de reviews over de verzekeringsbranche blijkt dat consumenten goed, snel en vooral helder worden geholpen bij problemen en vragen. Veelal op een persoonlijke wijze. Verder worden de goed geïnformeerde medewerkers als zeer positief ervaren, evenals het feit dat de consument met meerdere vragen bij één aanspreekpunt terechtkan. Vrouwen blijken met name ontvankelijk voor klantgerichtheid (vooral de wijze waarop men wordt geholpen) en een goede service. Jongeren hebben de bereikbaarheid juist hoog in het vaandel staan, terwijl de ouderen meer waarde hechten aan snelheid, feitelijk contact hebben en een goede afhandeling.

Uit het klanttevredenheidsonderzoek van het Verbond volgt ongeveer hetzelfde beeld: een 7,7 voor de schade- en zorgmarkt, levensverzekeraars scoren hier een 7,1.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739