vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408
09.00 -12.00 uur op werkdagen

Hoe vraag je een Schengenvisum voor Nederland aan?

logo oom1

Schengen Visitor-verzekering OOM

Let op: Allianz biedt de Travel Risk Insurance voor een Schengenvisum niet meer aan. Gelukkig is er een uitstekend alternatief: de Schengen Visitor-verzekering van OOM Verzekeringen. Deze Nederlandse verzekeraar uit Rijswijk is gespecialiseerd in Schengenverzekeringen.

De polis biedt visumgarantie (bij afwijzing van het visum krijg je de premie terug) en een ruime dekking tot €500.000,-. Met een lage premie vanaf €1,60 per dag is het een betrouwbare en betaalbare keuze. Online afsluiten kan direct, je ontvangt de polis binnen een uur.

Voldoet ruimschoots aan alle eisen voor aanvraag Schengenvisum.

Voordelig en goed: Al vanaf €1,60 per persoon per dag.

Binnen 1 uur de polis per e-mail (iDEAL, creditcard of PayPal).

Ook voor personen boven de 70 jaar

Dekking voor medische kosten tot max. €500.000,-

VISUMGARANTIE: Bij afwijzing Schengenvisum ontvang je de premie terug.

Aansprakelijkheid kan eventueel meeverzekerd worden.

De Schengen-Visitor verzekering is de beste keuze voor de succesvolle aanvraag van een Schengenvisum!

Would you prefer to receive the policy in English? Click here: Calculate premium and finalize.

Meer informatie over de Schengen verzekering van OOM:


De OOM Schengen Visitor Verzekering is de ideale oplossing voor zowel Nederlanders als buitenlanders die naar Nederland komen. Deze medische verzekering is noodzakelijk voor het aanvragen van een Schengenvisum voor Nederland. Voor slechts €1,60 per dag biedt deze verzekering uitstekende dekking voor medische kosten en repatriëring voor jouw buitenlandse partner, familielid of vriend. Bij betaling met iDEAL, creditcard (Mastercard of VISA) of PayPal, ontvang je de polis binnen een uur per e-mail. Je kunt de polis ook in de Engelse taal aanvragen.

Deze verzekering geldt in alle landen die ten tijde van een verzekerde gebeurtenis onder het Schengengebied vallen, en ook in de volgende landen: Bulgarije, Cyprus, Ierland, Kroatië, Roemenië en het Verenigd Koninkrijk. Deze verzekering geldt niet in overzeese gebieden van deze landen, zoals Aruba, Bonaire en Curaçao. De verzekering geldt ook niet in je land van herkomst.
Deze verzekering biedt voor verzekerde(n) dekking tegen:

  • medische kosten: kostprijs
  • repatriëring indien medisch noodzakelijk: €30.000,-
  • opsporing en redding: €10.000,-
  • vervoer stoffelijk overschot: €10.000,-
  • Voor alle kosten tezamen wordt maximaal vergoed: €500.000,-

Bovenstaande kosten zijn ook gedekt als deze het gevolg zijn van een covid-19 besmetting, mits deze besmetting heeft plaatsgevonden na de ingangsdatum van de verzekering.

De OOM Schengen Visitor-verzekering is geschikt voor:

  • Buitenlandse personen die voor vakantie of familiebezoek naar Nederland komen.
  • Personen ouder dan 70 jaar.
  • Mensen die op vakantie of doorreis naar Nederland zijn.
  • Iedereen die een medische reisverzekering nodig heeft voor de aanvraag van een Schengenvisum (Visum Kort Verblijf).

Belangrijkste kenmerken

  • Premie: Vanaf €1,60 per dag.
  • Dekking: Geheel Europa, inclusief alle Schengenlanden (je bent niet verzekerd in het land van herkomst).
  • Kostenvergoeding: Tot maximaal €500.000 voor medische kosten.
  • Repatriëring: Dekking voor repatriëring naar het land van herkomst.
  • Leeftijd en medische acceptatie: Geen leeftijdsgrens en geen medische acceptatie nodig.
  • Schengenvisum: Voldoet aan de eisen voor de aanvraag van een Schengenvisum.
  • Snelle polisontvangst: Bij betaling met iDEAL, creditcard (Mastercard of VISA) of PayPal ontvang je de polis binnen een uur per e-mail.
  • Onverwachte kosten: Dekking voor plotselinge en onverwachte medische kosten.
  • In Nederland: Ook af te sluiten als je al in Nederland bent.
  • Aansprakelijkheidsverzekering: Mogelijkheid om een aansprakelijkheidsverzekering voor in Nederland mee te verzekeren.
  • Verzekerde periode: Maximaal 6 maanden aaneengesloten.

Premie

Hier is de overzichtelijke premietabel met drie kolommen voor de ziektekostenverzekering met de OOM Schengen Visitor-verzekering:

LeeftijdPremie per dag en Eigen risicoMaximale looptijd
0 t/m 69 jaar€1,60 (eigen risico €50,-)6 maanden
70 t/m 79 jaar€6,- (eigen risico €100,-)6 maanden
80 jaar en ouder€8,- (eigen risico €200,-)3 maanden
De minimale premie per verzekerde periode is €25,-.

Voor de aansprakelijkheidsverzekering is de premie (inclusief assurantiebelasting) voor 1 persoon €0,20 per dag en voor 2 of meer personen €0,40 per dag.

Belangrijke uitsluiting

Alle bestaande klachten en kwalen zijn uitgesloten van dekking. Dit betekent dat de verzekering alleen dekking biedt voor nieuwe, plotselinge en onverwachte medische kosten die ontstaan tijdens de verzekeringsperiode.

De OOM Schengen Visitor-verzekering biedt een uitgebreide en flexibele oplossing voor iedereen die naar Nederland reist en voldoet aan de eisen voor een Schengenvisum, met een snelle en eenvoudige polisafhandeling.

Medische reisverzekering: Premies en afsluiten

Terugbetaling bij visumafwijzing

Mocht je visum worden afgewezen en is de verzekering nog niet ingegaan, dan ontvang je de premie terug of wordt er niet geïncasseerd. Dit biedt een geruststellende zekerheid bij de aanvraag.

Wat vergoedt de OOM Schengen Visitor-verzekering?

De OOM Schengen Visitor-verzekering dekt onvoorziene medische kosten, zoals een acute blindedarmontsteking of een gebroken been. Hieronder een overzicht van wat de verzekering vergoedt:

  • Huisartsbezoeken
  • Geneesmiddelen
  • Specialistische zorg en ziekenhuisopname
  • Tandheelkundige kosten na een ongeval, tot €350,-

Als jouw medische kosten onder de dekking vallen, krijg je deze vergoed tot een maximum van €500.000.

Belangrijkste uitsluitingen

De verzekering biedt geen dekking voor:

  • Zwangerschap en bevalling (inclusief kraamzorg)
  • Diabetes mellitus, gal- en nierstenen
  • Tandartskosten die niet het gevolg zijn van een ongeval
  • In sommige gevallen geldt er een maximale vergoeding of een maximaal aantal behandelingen.

Medische verzekering voor visumaanvraag

De OOM Schengen Visitor-verzekering voldoet aan alle eisen voor het verkrijgen van een Schengenvisum. De belangrijkste eisen zijn:

  • Geldigheid: De verzekering is geldig in het hele Schengengebied.
  • Duur: De verzekering moet de gehele duur van het verblijf dekken.
  • Dekking: De verzekering biedt dekking voor spoedeisende medische zorg en repatriëring tot minimaal €30.000.

Als je visum wordt geweigerd en de OOM Schengen Visitor-verzekering is nog niet ingegaan, dan krijg je de premie terugbetaald.

Verzekeringsperiode van de OOM Schengen Visitor-verzekering

De maximale looptijd van de verzekering verschilt per leeftijdsgroep:

  • Jonger dan 70 jaar: Maximaal 6 maanden
  • Tussen 70 en 79 jaar: Maximaal 6 maanden
  • 80 jaar en ouder: Maximaal 3 maanden

Verlengen van de verzekering

Wanneer de verzekering afloopt, kun je deze niet verlengen, maar wel opnieuw afsluiten. Let wel op dat bestaande kwalen of klachten die je al had bij het afsluiten van de vorige verzekering niet worden vergoed onder de nieuwe verzekering. Dit betekent dat je mogelijk geen vergoeding krijgt voor klachten of kwalen die op de oude verzekering wel werden gedekt.

Advies bij onzekerheid over de verzekeringsduur

Als je nog niet zeker weet hoe lang je de verzekering nodig hebt, is het verstandig om een langere periode te kiezen in plaats van een te korte. Dit voorkomt dat je zonder dekking komt te zitten tijdens je verblijf.

Belangrijkste kenmerken en voordelen

  • Flexibele looptijden: Aangepast aan de leeftijdsgroep.
  • Geen verlengingen: Maar wel de mogelijkheid om een nieuwe verzekering af te sluiten.
  • Geen dekking voor bestaande kwalen of klachten: Bij afsluiting van een nieuwe verzekering.
  • Aanvullende zekerheid: Terugbetaling van de premie bij visumafwijzing.

Aansprakelijkheid meeverzekeren

Je hebt de mogelijkheid om ook aansprakelijkheidsdekking op te nemen in de Schengen Visitor verzekering. Hierbij vergoedt OOM de schade die jij veroorzaakt aan personen of eigendommen binnen Nederland, tot een bedrag van €1.250.000. Voor schade aan geleende spullen geldt een eigen risico van €45 per incident. Voor de aansprakelijkheidsverzekering is de premie (inclusief assurantiebelasting) voor 1 persoon €0,20 per dag en voor 2 of meer personen €0,40 per dag.

Meest gestelde vragen en antwoorden over de OOM Schengen Visitor-verzekering (FAQ)

Lees hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden over de OOM Schengen Visitor-verzekering.

Waarom moet ik een verzekering voor een Schengenvisum afsluiten?

Bij het aanvragen of ophalen van een Schengenvisum moet je kunnen aantonen dat je een medische verzekering hebt afgesloten die de volledige periode van je verblijf in Nederland dekt. Dit is omdat de Schengenlanden niet willen opdraaien voor eventuele medische kosten van buitenlandse gasten, zoals ziekenhuiskosten. Daarnaast biedt een medische verzekering financiële bescherming voor degene die garant staat voor de buitenlandse gast.

Wat is een OOM Schengen Visitor-verzekering?

De OOM Schengen Visitor-verzekering is een medische verzekering die voldoet aan de voorwaarden voor het verkrijgen van een Schengenvisum voor kort verblijf. Deze verzekering dekt medische kosten voor onverwachte spoedeisende hulp, zoals huisartsbezoeken, ziekenhuisopnames, specialistische zorg en medicijnen, tot een bedrag van € 500.000.

Wat kost de OOM Schengen Visitor-verzekering?

De kosten voor de OOM Schengen Visitor-verzekering bedragen €1,60 per dag voor personen tot 70 jaar. Hiermee ben je verzekerd voor onvoorziene medische kosten.

Voldoet deze verzekering aan de eisen voor een Schengenvisum?

Ja, de OOM Schengen Visitor-verzekering voldoet aan de eisen voor een Schengenvisum. Deze vereisten zijn:

  • Geldig voor de gehele duur van het verblijf.
  • Dekking voor dringende medische zorg.
  • Dekking voor repatriëring om medische redenen.
  • Minimale dekking van €30.000.

De OOM Schengen Visitor-verzekering biedt zelfs een dekking van € 500.000 voor de verzekerde periode.

Wat dekt de reisverzekering voor buitenlandse gasten?

De OOM Schengen Visitor-verzekering dekt onverwachte spoedeisende medische kosten tot € 500.000. Het eigen risico bedraagt slechts € 50 voor de gehele verzekerde periode. Deze reisverzekering kan ook worden afgesloten voor personen van 70 jaar of ouder die al in Nederland zijn aangekomen. De dekking omvat onder andere:

  • Huisartsbezoeken
  • Geneesmiddelen
  • Ambulancevervoer
  • Specialistische zorg
  • Ziekenhuisopnames
  • Tandheelkundige kosten na een ongeval

Medische kosten voor klachten of kwalen die je al had bij het afsluiten van de verzekering worden niet vergoed.

Waar is de buitenlandse reiziger nog meer voor verzekerd?

Naast medische kosten is je gast ook verzekerd voor SOS-kosten, zoals hulpverlening en repatriëring, inclusief:

  • Repatriëring/evacuatie
  • Opsporing/redding
  • Vervoer van het stoffelijk overschot naar het land van herkomst.
  • Daarnaast kun je aansprakelijkheid meeverzekeren.

Ik heb de polis direct nodig. Kan dat?

Ja, als je betaalt met iDEAL, PayPal of MasterCard/VISA, ontvang je de polis binnen een uur per e-mail. Je kunt de OOM Schengen Visitor-verzekering direct online aanvragen.

Is mijn buitenlandse gast ook verzekerd voor Corona (Covid-19)?

Ja, de verzekering dekt medische kosten, inclusief die voor Covid-19. Bij opname vanwege het coronavirus kun je contact opnemen met de OOM-alarmcentrale via de 24/7 noodnummers.

Hoe lang is de verzekering geldig?

De OOM Schengen Visitor-verzekering kan worden afgesloten voor maximaal zes maanden. Voor personen van 80 jaar of ouder is de verzekering maximaal drie maanden geldig.

Kan ik de OOM Schengen Visitor-verzekering verlengen?

Nee, de verzekering kan niet verlengd worden. Na afloop van de verzekerde periode kun je wel een nieuwe verzekering afsluiten. Let op dat je geen kosten vergoed krijgt voor klachten of kwalen die je al had bij het afsluiten van de nieuwe verzekering. Hierdoor kan het zijn dat je geen vergoeding krijgt voor klachten die op de vorige verzekering wel werden gedekt.

Vragen over Schengen Visitor verzekering?

Heb je een vraag over de Schengen Visitor-verzekering? Stuur een e-mail: info@reisverzekeringblog.nl of bel ons: Telefoon 055-5400408 (09:00 – 12:00 uur op werkdagen). Wij zitten voor je klaar.


Let op: de onderstaande tekst is niet meer van toepassing!

Als een buitenlander naar Nederland wil komen voor een vakantie, partnerbezoek of familiebezoek van ten hoogste 90 dagen, is voor de meeste situaties een Schengenvisum vereist. Hoe je deze kan aanvragen lees je hier.

Het Schengengebied is een samenwerking van 26 Europese lidstaten die een gemeenschappelijk grens- en visumbeleid voeren. De lidstaten zijn dus aan dezelfde visumregels gebonden, deze zijn vastgelegd in de gemeenschappelijke Visum Code, EU verordening 810/2009/EG. Dit stelt reizigers in staat om zich binnen het hele Schengengebied te verplaatsen zonder onderlinge grenscontroles, visumplichtigen hebben slechts één visum -het Schengenvisum- nodig om de buitengrens van het Schengengebied te passeren.

Officieel heet dit visum een visum kort verblijf (VKV), of visum ‘type C’, maar in de volksmond ook wel ‘toeristenvisum ‘ genoemd. Voor lang verblijf (langer dan 90 dagen) is een verblijfsvergunning nodig, dat is een andere procedure waar dit dossier niet op in gaat.

De belangrijkste vereisten

De belangrijkste eisen op een rijtje, uiteraard kan het per individu en aanvraag verschillen wat er exact nodig is. In het algemeen toont de reiziger (is tevens de aanvrager van het visum) dat deze:

Hoe vraag je een schengenvisum voor nederland  aan?
  • In het bezit is van een geldig reisdocument (paspoort).
    – Het reisdocument moet nog 3 maanden langer geldig zijn dan het einde van de visumperiode, en mag niet ouder zijn dan 10 jaar.
  • Zich de reis financieel kan veroorloven: heeft voldoende middelen van bestaan.
    – Voor Nederland is de eis 34 euro per dag per reiziger.
    – Indien de reiziger zelf geen voldoende middelen heeft moet een garantsteller (de uitnodigende partij) borg staan. Men kijkt dan naar het inkomen van deze persoon, de referent.
  • Papieren heeft met betrekking tot de verblijfplaats zoals een hotelreservering of bewijs van verblijf (logies) bij een particulier.
  • Voor Nederland dient men voor dit het een origineel formulier ‘bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking’ in te vullen. Dit formulier moet bij de gemeente gelegaliseerd worden.
  • Een medische reisverzekering heeft voor het hele Schengengebied met een dekking van tenminste 30.000 euro. Vraag deze aan bij een verzekeraar die het geld terug stort bij een eventuele visum afwijzing.
  • Een optie of reservering op een vliegticket heeft. Boek (betaal) het ticket pas als het visum is toegewezen! Een retour (reservering) is meteen één officieel erkend bewijsstuk dat terugkeer van de reiziger aannemelijker maakt.
  • Aannemelijk maakt dat de hij/zij tijdig terug zal keren naar het land van herkomst. Het gaat om een combinatie van bewijzen. Bijvoorbeeld eerdere visums voor (westerse) landen, een baan, bezit van onroerende goederen en andere zaken die een sterke sociale of economische binding met het land van herkomst aantonen, zoals zorg voor minderjarige kinderen.
  • Niet bij de Europese autoriteiten gesignaleerd staat en geen gevaar is voor de openbare orde of staatsveiligheid.
  • Twee recente pasfoto’s die aan de vereiste voldoen.
  • Een ingevuld en ondertekend aanvraagformulier voor een Schengenvisum.
  • Een kopie van alle ingediende stukken. Tip: scan alles ook in zodat de aanvrager en referent een kopie hebben van alle ingediende stukken (bijvoorbeeld om aan de grens te tonen).

Waar moet ik een visum aanvragen?

Alleen de buitenlandse reiziger/gast kan een visum aanvragen, deze wordt ‘vreemdeling’ genoemd. De eventuele uitnodiger wordt de ‘referent‘ genoemd. Alleen de vreemdeling kan een visumaanvraag indienen.

Een aanvraag moet door de vreemdeling in persoon worden ingediend bij de lidstaat van het land van bestemming: de Nederlandse ambassade of eventueel via een door deze ambassade aangewezen externe dienstverlener (VFS Global).

Wil iemand meerdere lidstaten bezoeken dan moet de aanvraag worden ingediend bij de ambassade van het land dat aangemerkt kan worden als het hoofdverblijf, dit wil zeggen het land waar men het langst wil blijven of wat het primaire doel van de reis is. Mocht er geen duidelijk hoofddoel zijn dan moet een visum worden aangevraagd bij de ambassade van het land van eerste binnenkomst.

Wanneer kan een visumaanvraag worden ingediend?

Een visumaanvraag kan op zijn vroegst 3 maanden en uiterlijk 15 kalenderdagen (dit i.v.m. de normale maximale beslistermijn) voor aanvang van de beoogde reisdatum worden ingediend. Geadviseerd wordt dan ook om ruim van te voren de aanvraag in te dienen, liefst minimaal een maand vóór de voorgenomen vertrekdatum.

Hoe eerder je de aanvraag doet hoe beter: het kan tot 2 weken duren voordat je een aanvraag kan indienen en als de aanvraag eenmaal is ingenomen kan het in uitzonderlijke gevallen tot wel 60 kalenderdagen duren voordat je het paspoort terug krijgt. Dan ben je twee en een halve maand verder!

Hoe dien je een aanvraag in voor Nederland?

Voor een visum kort verblijf moet je een afspraak maken. De afspraak zal moeten worden gegeven binnen 2 weken van het verzoek door de aanvrager. Een afspraak maken voor het indienen van een aanvraag kan op twee manieren:

  • 1) Bij de optionele externe dienstverlener VFS Global. Vervolgens ga je op de afgesproken datum en tijd bij VFS langs en lever je de aanvraag in. Dit kost de aanvrager een service fee bovenop de visumleges. VFS stuurt de aanvraag door naar een beslismedewerker. Na een beslissing door de RSO kun je het paspoort bij VFS afhalen of tegen een vergoeding per koerier (EMS) laten retourneren.
    – Website: www.vfsglobal.com/
  • 2) Door een afspraak te maken via de NetherlandsAndYou website. Je komt dan bij een digitale afspraak kalender en kunt vervolgens op de afgesproken datum en tijd de aanvraag bij de ambassade indienen. Er wordt dan geen service fee in rekening gebracht. Na behandeling van de aanvraag kan het paspoort weer bij de ambassade (zonder afspraak) worden opgehaald of voor een vergoeding per koerier worden geretourneerd.
    – www.netherlandsandyou.nl/travel-and-residence/visas-for-the-netherlands/

Het indienen van de aanvraag geschied dus bij de ambassade óf bij VFS op de afgesproken datum en tijdstip. Alleen de vreemdeling mag zich bij de balie/loket melden, de referent kan hier niet bij aanwezig zijn.

Wat is de procedure bij de ambassade, is er een interview?

Alleen de vreemdeling gaat naar binnen, het is immers de aanvrager die een verzoek komt indienen en toelichten. Ook zit de ambassade of het Visa Application Centre (VAC) niet te wachten op eventueel bemoeizuchtige of zelfs agressieve referenten, dus deze krijgen geen toegang.

Bij het loket dien je de aanvraag in. De baliemedewerker zal dan met jou als aanvrager de stukken doornemen en biometrische gegevens (vingerafdrukken, de paspoort foto’s) afnemen. Er zullen ook enkele vragen worden gesteld. De aard en omvang van de vragen zal onder meer afhangen van het reisdoel, reishistorie en de kwaliteit en volledigheid van de ingediende stukken. Men is niet geïnteresseerd in je levensverhaal of privé zaken, men zal slechts willen vaststellen wat het doel van je reis is en of alles wel in de haak is. Het kan zijn dan er vragen worden gesteld over (de relatie met) de referent. Dit is allereerst om het reisdoel te staven maar tevens om bijvoorbeeld eventuele mensenhandel te detecteren. Als de aanvrager zich goed heeft voorbereid hoef je voor de intake niet te vrezen.

Aan de hand van de stukken en de korte vragen door de baliemedewerker kan deze nog enkele aantekeningen maken ten baten van een goede beoordeling. De aanvraag zal ontvankelijk worden verklaard en vervolgens worden doorgezonden naar de back office. De medewerker aan de balie van de ambassade of het VAC beoordeeld de aanvraag dus niet, het beoordelen en toekennen of afwijzen van een visum gebeurd door Nederlandse medewerkers (ambtenaren) die in de back office werkzaam zijn. Mochten deze ambtenaren bij de behandeling toch nog vragen hebben dan zou kan de vreemdeling in sommige gevallen opgeroepen worden voor afname van een separaat interview op de ambassade.

Weet ook dat de loketmedewerkers slechts een adviserende rol hebben. Aan de hand van een checklist kijken ze of de aanvraag ontvankelijk is. Het kan zijn dat ze er op wijzen dat er iets mist of teveel aan stukken is. De vreemdeling kan er echter op staan dat de aanvraag ingeleverd wordt zoals aangeboden. Ook de baliemedewerker kan fouten maken (bijvoorbeeld adviseren iets te verwijderen dat later cruciaal blijkt bij de beoordeling door de behandelaar).

Uiteraard spreekt het voor zich dat personeelsleden van de ambassade of VFS zich beleefd en correct gedragen. Mocht de vreemdeling een slechte ervaring hebben gehad aan de ambassade/VFS balie wees dan vrij om bij de ambassade een klacht in te dienen. Een klacht heeft geen invloed op de beoordeling en als de klacht terecht is kan de ambassade haar service hiermee verbeteren.

Hoelang duurt de afhandeling?

In een normale situatie bedraagt de wettelijke beslistermijn van een ingenomen aanvraag ten hoogste 15 kalenderdagen, maar in de praktijk –buiten het piek seizoen- is de behandeltijd ongeveer een week.

In individuele gevallen, als nader onderzoek nodig is door de centrale autoriteiten (IND/DVZ), kan de beslistermijn worden verlengt tot maximaal 30 kalenderdagen. In uitzonderlijke gevallen, indien extra documenten moeten worden aangeleverd door de aanvrager, is de deadline uiterlijk 60 kalenderdagen.

Vergeet ook niet de fase hiervoor: tijd die nodig is tussen het verzoeken tot een afspraak en het indienen van de afspraak op de ambassade. De ambassade moet een mogelijkheid voor een afspraak aanbieden binnen 2 weken, maar als je zelf later langs wil komen mag dat natuurlijk ook.

Als zowel het verkrijgen van een afspraak als de behandeltijd van het visum de maximale tijd van respectievelijk 2 weken en 15 dagen mochten vereisen ben je dus 29 dagen verder. Als je het paspoort laat opsturen, komen er ook nog de verzendtijd bovenop voor het versturen van de aangetekende post.

Dien daarom altijd ruim op tijd de visumaanvraag in. Liefst minstens een maand van te voren, maar hoe eerder hoe beter. Als alles tegen zit kan het hele visumtraject zelfs enkele maanden duren!

Neem bij spoed (zoals overlijden van een dierbare) contact op met de ambassade of met de IND/DVZ. Deze bepalen in welke gevallen iemand een spoedvisum krijgt.

Medische reisverzekering voor Schengenvisum aanvragen

Een medische reisverzekering voor een Schengenvisum voldoet aan de voorwaarden voor het verkrijgen van een Schengenvisum. Deze polis moet worden afgesloten voor buitenlandse gasten en overlegd worden op de Nederlandse ambassade bij het aanvragen van een visum voor Nederland.

Op deze website kan jij zelf eenvoudig en snel een medische reisverzekering afsluiten. Jij mag verzekeringsnemer zijn (premiebetaler) en jouw gast is dan de verzekerde. Je sluit de polis af en stuurt deze op naar de visumaanvrager (e-mailen kan ook want je ontvangt de polis tevens als digitaal bestand). De polis ontvang je snel. Vraag je vandaag een polis aan (op werkdagen), dan ontvang je die dezelfde of de volgende dag.

Garantie: Als een visumaanvraag afgewezen wordt hoef je bij ons geen premie te betalen!

Een medische reisverzekering die voldoet aan alle Schengen eisen kost hier slechts €1,90 per persoon per dag. Voor een buitenlandse gast met een leeftijd boven de 70 jaar betaal je € 2,00 per persoon per dag (je moet dan een gezondheidsverklaring overleggen).

Wil je deze verzekering afsluiten? Klik dan hier: Sluit hier een reisverzekering voor een Schengenvisum af

Vragen?

Heb je vragen over een de aanvraag van een Schengenvisum neem dan contact op met het IND. Wil je meer informatie over een medische reisverzekering voor een visum? Neem dan contact met ons op: Telefoon 055-5400408 (09:00 – 12:00 uur op werkdagen) of stuur een e-mail: info@reisverzekeringblog.nl

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739