vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Vaker meldingen van rabiës bij alarmcentrale Allianz Global Assistance

Vaker meldingen van rabiës bij alarmcentrale allianz global assistance Pech onderweg met de auto, gestolen bagage, of een ziekenhuisopname, niet iedere vakantie verloopt vlekkeloos en dan is prettig als je 24 uur per dag, zeven dagen per week de alarmcentrale van Allianz Global Assistance kan bellen voor hulp en advies.

Opvallend deze zomer is de toename van het aantal rabiës (hondsdolheid) meldingen. Kennelijk vinden vakantiegangers het leuk om tijdens de vakantie een hond, kat of aap te aaien. Dat is niet zonder gevaar want een besmetting met rabiës, ook wel hondsdolheid genoemd, ligt dan op de loer. Rabiës kan via een beet, krab of lik van een geïnfecteerd dier overgedragen worden op mensen. In Nederland komen rabies infecties zeer zelden voor, meestal gaat het om patiënten die het virus in het buitenland hebben opgelopen. Infectie is in veel gevallen dodelijk. Een hulpverlener van de alarmcentrale kan je verwijzen naar een betrouwbare arts of ziekenhuis in de buurt van je vakantiebestemming.

De top drie van meest voorkomende meldingen van ziektes en ongevallen op reis zag er deze zomer als volgt uit:

  1. Maag- en darmontstekingen en reizigersdiarree.
  2. Botbreuken, kneuzingen en wonden.
  3. Hartklachten

Autopech in Frankrijk

Omdat veel landgenoten kozen voor een vakantie in eigen land kwamen er meer pechmeldingen vanuit Nederland. Daarnaast belden ook opvallend veel mensen die met een camper stil kwamen te staan. Nog steeds ontstonden de meeste pechgevallen in Frankrijk, dit jaar gevolgd door Duitsland en Italië. Daarnaast werden ook vanuit België en Spanje veel pechgevallen gemeld.

Nederlanders hebben de meeste problemen gehad met auto’s die weigerden te starten. De top drie van voertuigproblemen waarmee reizigers deze zomer naar onze alarmcentrale belden:

  1. Voertuig dat niet meer start.
  2. Lekke band.
  3. Problemen met de elektronica in de auto

Noodsituatie in het buitenland? Bel je de alarmcentrale

Met een reis- en/of pechhulpverzekering van Allianz Global Assistance heb je recht op hulpverlening van de alarmcentrale bij een acute noodsituatie. Bijvoorbeeld als je gewond bent geraakt bij een ongeval of als je plotseling ernstig ziek wordt. Ook bij overlijden in het buitenland of een sterfgeval binnen de eigen familie helpt de alarmcentrale. Naast noodsituaties kan je ook altijd terecht voor hulp en advies. De alarmcentrale helpt bijvoorbeeld bij het vinden van een betrouwbare arts, of het lezen van de bijsluiter van een medicijn in een vreemde taal, maar ook bij het blokkeren van een verloren bankpas.

Hulp door de alarmcentrale

Bij de alarmcentrale werken goed opgeleide professionele hulpverleners en je wordt altijd in je eigen taal geholpen. De alarmcentrale van Allianz Global Assistance beschikt over een wereldwijd netwerk van hulpverleners en dienstverlenende professionals. Dat zijn artsen, bergers, vervangende chauffeurs en contactpersonen. De medewerkers van de alarmcentrale coördineren de hulpverlening. Dit kan bijvoorbeeld zijn:

  • Contact met hulpverlening ter plaatse;
  • Regelen van een ziekenhuisopname;
  • Contact met de familie in Nederland;
  • Betalen van de ziekenhuisrekening;
  • Regelen van terugvlucht/vervoer bij het voortijdig afbreken van de vakantie;
  • Hulp bij een opsporings- en/of reddingsactie.

Let op: voordat je kosten maakt die onder de dekking van de reisverzekering vallen, moet daar wel eerst toestemming om gevraagd worden bij de alarmcentrale.

Goed verzekerd op reis met een reisverzekering

Ga je op reis en wil je bij problemen hulp van een professional? Sluit dan een pechhulpverzekering en/of reisverzekering af bij Allianz Global Assistance. De alarmcentrale helpt je bij problemen, zo sta je er nooit alleen voor. Je hoeft zelf niets te regelen en de hulp is gratis als je verzekerd bent bij Allianz Global Assistance.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739