vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Social media door consumenten vooral gebruikt voor vakantieaanbiedingen

Reizigers naar peru opgepast: toename gele koorts gevallen Vakantiegangers zien social media vooral als aanvulling op de vakantieoriëntatie en gebruiken voor interessante aanbiedingen, dat blijkt uit een onderzoek van Vakantiepanel.nl en marktonderzoekbureau The Choice.

Facebook populair

Uit het onderzoek, dat werd gehouden onder ruim 800 respondenten, komt naar voren dat ruim de helft een account heeft bij een of meerdere social media. Facebook is het meest gebruikte medium, op afstand gevolgd door Hyves, LinkedIn en Twitter. Van deze groep maakt 18% een enkele keer en 10% regelmatig of elke keer gebruik van social media bij de oriëntatie op en het boeken van een vakantie.

De meesten van hen (59%) beperken zich tot het lezen van vakantieberichten van mensen uit hun netwerk, maar een deel (19%) volgt actief een reisorganisatie via een social medium en 9% zoekt via deze weg contact met een reisorganisatie. Hier lijkt de reisbranche in een economisch zware tijd haar toegevoegde waarde te kunnen tonen en social media-gebruikers via persoonlijk contact en aantrekkelijke aanbiedingen over de streep te kunnen trekken om een vakantie te boeken.

Persoonlijk contact via social media

Op de vraag of men in de toekomst bij de oriëntatie op en het boeken van vakanties via social media persoonlijk contact zou willen hebben met een medewerker van een reisorganisatie, antwoordt 12% van de social media-gebruikers hier behoefte aan te hebben. Het grootste deel van deze groep (62%) wil persoonlijk contact om informatie te krijgen die ze kan helpen bij het boeken van een (specifieke) vakantie. Daarnaast is er veel interesse in aanbiedingen (58%). De voorkeur gaat hierbij voornamelijk uit naar het medium Facebook.

Naast bovengenoemde groep van 12% is er een grotere groep (30%) social media-gebruikers die nog niet weet of ze behoefte heeft aan contact via social media; een groep waar reisorganisaties met behulp van de juiste communicatiemethoden en –boodschappen de potentie lijken te hebben hun meerwaarde te benadrukken en vakantiegangers een boeking te laten maken.

Hoewel contact via social media in de toekomst dus wel gewenst is, heeft men echter geen behoefte aan frequent contact. Eenmalig of enkele keren contact met een medewerker van een reisorganisatie wordt als voldoende ervaren. Overigens geeft een meerderheid van alle social media-gebruikers (58%) aan in de toekomst geen behoefte te hebben aan contact met reisorganisaties via social media bij de oriëntatie op en het boeken van vakanties.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739