vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408
09.00 -12.00 uur op werkdagen

Britse ambassades vaak geconfronteerd met onzinnige vragen van toeristen

Duitsland wil aanpassing schengenverdrag

De Britse minister van buitenlandse zaken William Hague, wil paal en perk stellen aan toeristen die de Britse ambassades lastigvallen met belachelijke vragen.

Hague wil tevens diplomaten trainen om ze beter in staat te stellen op noodsituaties in het buitenland te reageren.

Bizarre vragen aan ambassadepersoneel

De minister noemde een aantal voorbeelden van bizarre vragen waarmee de Britse ambassades worden geconfronteerd:

  • Een Britse toerist in de Verenigde Staten nam vorig jaar contact op met de ambassade omdat hij last had van mieren in zijn huurhuis.
  • Een andere toerist was tijdens zijn bezoek aan Rome vergeten een muntje in de wereldberoemde Trevi-fontein te gooien en vroeg de staf van de ambassade namens hem een geldstuk in de fontein te werpen.
  • Een Britse onderdaan in Spanje wilde graag wat tips voor goede restaurants waar je tijdens Kerstmis kan lunchen.
  • Een expat in Griekenland vroeg om hulp van de ambassade bij het bouwen van een kippenhok
  • Een tot over zijn oren verliefde Britse toerist wilde dat ‘ik hou van je’ werd vertaald naar het Hongaars.

”We zijn niet de mensen die je moet bellen als je je kunstgebit niet kan vinden, navigatiesysteem stuk is, of een oppas voor je hond nodig hebt”, aldus Hague.

Noodsituaties

Hague haalde niet alleen de onzinnige verzoeken van Britse toeristen aan, maar ging ook in op de wijze waarop ambassades in de toekomst beter gaan reageren op noodsituaties.

De Britse regering kreeg vorig jaar kritiek op de evacuatie van Britten uit Libië. Daarom is besloten dat er meer mensen getraind worden in het omgaan met noodsituaties en zal een speciaal telefoonnummer voor gestrande reizigers en hun families 24 uur per dag bereikbaar zijn.

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739