Zes op de tien Nederlanders heeft het afgelopen jaar in een hotel overnacht. De hotelbezoeker gaat voor gemak en luxe, maar wil hier niet te veel voor betalen. Dit blijkt uit onderzoek van AccorHotels.
Vrijwel alle hotelbezoekers (97%) ontbijten in het hotel. Een champagneontbijt is te luxe voor de Nederlanders, slechts 2% vindt champagne onmisbaar bij het ontbijt. Wel worden luxeproducten verwacht bij het ontbijt. Naast koffie en/of thee wil de hotelbezoeker het liefst verse sapjes, croissants en vers fruit. Dit staat boven kaas, vleeswaren en cornflakes bijvoorbeeld. De hotelbezoeker gaat niet uit ontbijten, maar kiest voor een ontbijt in het hotel vanwege het gemak (37%) of omdat het inbegrepen zit in de prijs (21%).
Gemak bezoek bar en restaurant
Dineren in het hotel doet de bezoeker voornamelijk vanwege het gemak (33%). De prijs speelt ook een grote rol. Bijna 10% geeft aan in het hotel te eten als het diner bij de prijs inbegrepen zit. Hotelbezoekers die een drankje drinken in de bar van het hotel, doen dit met name omdat het gemakkelijk is dat je dan niet meer weg hoeft (35,9%). 60% wil meer dan alleen een drankje en bestelt er ook nog iets te snacken erbij. Mannen (45%) nemen sneller iets te eten bij hun drankje dan vrouwen (33%).
Vrouw geniet van ontbijt in pyjama
Ongeveer één derde van de Nederlandse hotelgasten maakt wel eens gebruik van roomservice. Degenen die dit doen, gebruiken het met name voor ontbijt of diner. Vrouwen kiezen roomservice vooral voor ontbijt op bed (34%). Mannen maken gebruik van deze service om laat nog iets te kunnen eten (36%). Voor het ontbijt wordt vooral gebruik gemaakt van roomservice vanwege het luxegevoel van ontbijt op bed (39%) of voor de rust tijdens het ontbijt (31%). Vrouwen genieten er vooral van om in hun pyjama te ontbijten (64,8%). Ook dineren op de hotelkamer geeft een gevoel van luxe (29%) of van rust (19%). Voor de luxe van roomservice wordt niet graag extra betaald.
Wanneer er fooi wordt gegeven, is dit vaak niet meer dan 5 euro.
Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.