vragen over
reisverzekeringen? 055-5400408

Reizen in de toekomst

Reizen in de toekomst

Hotelgroep IHG liet onderzoeken hoe mensen in de toekomst zouden willen reizen, welke reistypes in 2023 kunnen worden onderscheiden en welke bestemmingen over 10 jaar helemaal hot zijn, om op die manier zijn aanbod nog beter te kunnen afstemmen op de reiziger van (over)morgen.

Lees hier de interessantste conclusies over waarheen we reizen in 2023 en wie er reist in 2023.

Waarheen reizen we in 2023?

Het Verre Oosten komt (nog) hoger te staan op ieders bestemmingen-wishlist. Een eerste trend die wordt aangehaald in Travel Trend Report is de populariteit van bestemmingen als China en India.

Een tweede trend, wat ook nu al duidelijk blijkt uit de resultaten van de toeristische sector, is de groeiende populariteit van de citytrip. Verder specificeert het rapport dat het niet altijd grote steden als Shanghai of New Delhi zullen zijn die hele hordes toeristen mogen ontvangen in de jaren 20 van de 21e eeuw, maar dat vooral ‘onbekende’ steden in populariteit zullen groeien. Het gaat dan om zogenaamde secundaire of zelfs tertiaire steden, die momenteel bij maar weinig mensen bekend zijn, of zelfs om steden die nog niet eens gebouwd zijn. Wees dus een trendsetter en stel je vrienden voor om op citytrip te gaan naar bijvoorbeeld Chengdu, Hainan, Xian of Nanjing (China), Bangalore, Chennai of Hyderabad (India).

Facts & figures

  • In 2012 werd in Europa een stijging waargenomen van 14% in de categorie citytrips.
  • Zo’n 400 vooralsnog onbekende steden in nieuwe markten als China en India zullen samen instaan voor ongeveer 40% van de economische groei in de komende tien jaar.

Wie reist er in 2023?

Chinese reizigers – The new global traveller
Hier gaan we nog even verder op de invloed van China en India. Niet alleen zal het toerisme vanuit het westen naar het oosten toenemen, ook zal er andersom een grote toename van vakantiegangers uit China en India plaatsvinden. Als rechtstreeks gevolg van de groeiende economieën in hun land trekken zij in grote getale de wijde wereld in. Een groot aantal van deze toeristen willen alle typische Europese bestemmingen, plaatselijke landmarks en toeristische trekpleisters nog ontdekken (denk maar aan de Eiffeltoren, het Atomium, de Big Ben en de Keukenhof). En op vakantie in Europa, kunnen ze gelijk van de gelegenheid gebruik maken to spend, spend, spend, liefst bij luxemerken als Chanel, Cartier en Burberry.

Facts & figures

  • In 2010 bezochten 3,8 miljoen Chinese toeristen Europa. Samen spendeerden ze zo’n 2,5 biljoen euro (!) aan luxe-artikelen.
  • Al tegen 2015 zou het aantal Chinese trips naar het buitenland stijgen met 90 miljoen .

Jonge 50-plussers – The expansive mid-lifer
De snelst groeiende bevolkingsgroep is die van de vijftigplussers. En niet alleen zal deze bevolkingsgroep in de toekomst verder groeien, ook het beschikbare kapitaal van deze groep zal toenemen. Op hun manier willen ze de wereld zien en ontdekken. Zo eisen ze gezonde, maar lekkere maaltijden, aangepaste fitness- en sportmogelijkheden en faciliteiten die relevant zijn voor hun leeftijdsgroep.

Facts & figures

  • Tegen 2015 zal 60% van ’s werelds kapitaal en 40% van ’s werelds consumptie behoren tot de vijftigplussers.
  • Nog in 2015 wordt verwacht dat de kapitaalkracht van oudere consumenten in de Aziatisch-Pacifische regio zal stijgen met 2,3 biljoen euro.
  • In Australië is de ‘Grey Nomad’-beweging zo populair geworden dat oudere toeristen hun huizen inruilen voor superdeluxe caravans, zodat ze het hele jaar door kunnen reizen.
  • Op Ctrip, de grootste boekingswebsite van China, kan je tegenwoordig reispakketten kopen op maat gemaakt voor de oudere consumenten, inclusief rustige reisschema’s, gezonde maaltijden met een laag suikergehalte en gespecialiseerde medische diensten.

Bron: persbericht www.ihg.com

 

Disclaimer: De bovenstaande tekst is met zorg samengesteld. Toch kunnen wij niet uitsluiten dat er fouten in staan of dat er inmiddels wijzigingen hebben plaatsgevonden (kijk daarom ook naar de datum van het artikel). Er kunnen aan de tekst/premies dan ook geen rechten worden ontleend, die vooral een globaal informerende functie heeft. Wij verzoeken je bij twijfel/vragen altijd eerst contact met ons op te nemen. Daarnaast wijzen wij jou er op dat de algemene voorwaarden en de productvoorwaarden van de verzekeraar bepalend zijn voor vergoedingen en eventuele uitsluitingen. Wij vragen je dan ook om voor dat je een verzekering afsluit eerst de verzekeringsvoorwaarden te lezen. Lees na het afsluiten van de verzekering ook altijd de polis goed door, zodat je kan zien waar je exact voor verzekerd bent en hoe hoog de verzekerde bedragen zijn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reisverzekeringblog.nl is een merk van EXT Internet Consultancy | Postbus 3101 | 7339 ZG | Apeldoorn | KvK 51738872

EXT is een online bemiddelaar in zorg- en schadeverzekeringen particulier - Wij werken op basis van ‘Execution only’ (afsluiten zonder advies) - AFM vergunningnr: 12047442 - KiFiD aansluitnummer: 300.017739