Reizigers van Lufthansa die op maandag willen vertrekken moeten rekening houden met een chaos door een aangekondigde staking van grondpersoneel op de luchthavens.
Consumenten zijn veel minder negatief over verzekeraars dan verzekeraars zelf denken, maar wel positiever over de eigen verzekeraar dan over de sector.
Om de service gericht te kunnen verbeteren, vroeg een luchtvaartmaatschappij aan 2.000 passagiers uit de hele wereld wat hen het meest irriteert gedurende de vlucht.
Wat door veel reizigers wordt beweerd blijkt ook zo te zijn. De parkeertarieven in Nederland zijn hoog. Parkeren op het vliegveld is het goedkoopst in Duitsland.
Wereldwijd neemt 35 procent van de reizigers spullen mee naar huis die eigendom zijn van het hotel, zo blijkt uit een recent onderzoek. Nederlanders zijn samen met de Denen de meest betrouwbare hotelgasten.
Niet alle reisverzekeraars vergoeden het eigen risico van je zorgverzekering. Hierdoor kunnen vakantiegangers toch voor onverwachte kosten komen te staan.
Consumenten die ongewenst de vakantiekortingskaart van Zjubi krijgen, hoeven deze niet te betalen. Eventuele -onrechtmatige - afschrijvingen kunnen zij storneren en aanmaningen hierover van incassobureaus kunnen zij negeren.
Reizigers hebben Schiphol opnieuw uitgeroepen tot beste luchthaven van Europa. Voor de tweede keer op een rij mocht Amsterdam Airport Schiphol deze toonaangevende award in ontvangst nemen tijdens de Passenger Terminal Expo in Geneve.